• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens WTF

morrism

Audemars
Klicka vidare på de gröna pilarna längst ner för fler artiklar, han påstår bl.a att leonardo dicaprio och tom cruise har breitlingkopior
 
V

Viggen

Guest
Brukar man inte tänka motsatsen så att säga. Man vill köpa en äkta Hublot, men har inte tillgång till att känna och klämma på en. Vilket leder till att man kanske inhandlar en billig kopia för att testa hur den känns runt handleden?

Så funderade jag för ett tag sedan, innan jag blev medlem på KS. Skall ge ett exempel. Som ni alla redan vet efter mitt eviga tjat om IWC´s Top Gun-modell, så är den min heliga graal. En klocka som jag garanterat aldrig kommer att äga pga dess pris.

Så, jag letade efter en bra kopia. Hittade till slut en som såg identisk ut, tills man tittar närmre och börjar jämnföra orginal med kopia måttmässigt. Där skiljer det sig trots allt både i tjocklek och vikt. Sedan ser man att man inte får samma band runt handleden heller. Priset på kopian då? 4500:- Vem fan vill betala så mycket för en kopia???

Jag lägger hellre de pengarna på en annan klocka som är garanterat äkta. Det är kanske inte så mycket pengar för en del, men jag kan lova att kopian kommer att gå sönder så småningom. Vill man då sedan verkligen ta med sig kopian till urmakaren för reparation? Hell no! Kan slå vad om att urmakaren kommer att vägra att ta emot kopian.

Så för att summera. En kopia kan inte ersätta orginalet hur mycket man än önskar. Skit i Hublot/IWC och köp en valfri äkta klocka för dem pengarna och njut. Så slipper man att oroa sig för att någon kommer att se om det är en kopia du har runt handleden och känna pinsamhetet när man blir påkommen. :)
 

morrism

Audemars
Viggen skrev:
Brukar man inte tänka motsatsen så att säga. Man vill köpa en äkta Hublot, men har inte tillgång till att känna och klämma på en. Vilket leder till att man kanske inhandlar en billig kopia för att testa hur den känns runt handleden?

Så funderade jag för ett tag sedan, innan jag blev medlem på KS. Skall ge ett exempel. Som ni alla redan vet efter mitt eviga tjat om IWC´s Top Gun-modell, så är den min heliga graal. En klocka som jag garanterat aldrig kommer att äga pga dess pris.

Så, jag letade efter en bra kopia. Hittade till slut en som såg identisk ut, tills man tittar närmre och börjar jämnföra orginal med kopia måttmässigt. Där skiljer det sig trots allt både i tjocklek och vikt. Sedan ser man att man inte får samma band runt handleden heller. Priset på kopian då? 4500:- Vem fan vill betala så mycket för en kopia???

Jag lägger hellre de pengarna på en annan klocka som är garanterat äkta. Det är kanske inte så mycket pengar för en del, men jag kan lova att kopian kommer att gå sönder så småningom. Vill man då sedan verkligen ta med sig kopian till urmakaren för reparation? Hell no! Kan slå vad om att urmakaren kommer att vägra att ta emot kopian.

Så för att summera. En kopia kan inte ersätta orginalet hur mycket man än önskar. Skit i Hublot/IWC och köp en valfri äkta klocka för dem pengarna och njut. Så slipper man att oroa sig för att någon kommer att se om det är en kopia du har runt handleden och känna pinsamhetet när man blir påkommen. :)

Köp en Fortis! Lika snygg, Bra pris och du behöver inte skämmas!

DSC00218.jpg
 
V

Viggen

Guest
[quote="morrism"

Köp en Fortis! Lika snygg, Bra pris och du behöver inte skämmas!

DSC00218.jpg
[/quote]

Den var snygg som attan! Kommer att sättas upp på min klocklista.
Just nu skall jag köpa en Torgoen, förhoppningsvis i början på Februari. Har velat lite fram och tillbaka, men jag tycks alltid sitta och titta på deras T16 modell och dregla. :D

På tal om Torgoen, de har 15% rabatt på alla sina klockor pga av att de har öppnat sin nya webbsida. Alla som är intressserade av flygarur och dessutom dykare borde ta en titt. Om ni inte har svår allergi mot quartz-ur dvs. :lol:

Glömde att lägga till webbadressen: http://www.torgoen.se
 

morrism

Audemars
Kan inte någon förklara lite mer, varför skriva en sån text om man vill ha träffar till sin sida? Varför inte bara göra ett massivt textblock med alla ord som finns isåfall?
 

mace

Cartier
2-Faktor
morrism skrev:
Kan inte någon förklara lite mer, varför skriva en sån text om man vill ha träffar till sin sida? Varför inte bara göra ett massivt textblock med alla ord som finns isåfall?

1. google är smartare än så, dvs sållar skräp så gott den kan.

2. hade den varit en uppenbar spamordssida hade vi inte, som singular påpekade, diskuterat den här och därmed givit den en inlänk (vilket värderas av "the google").
 
Topp