Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Dagens WTF

Diskussion i 'Diskussion' startad av morrism, 29 januari 2013.

1. morrism
    Trådstartare

morrism Friends of KS

2. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    "So who’s the joke on, after all?"

Hahaha att han inte skäms :|

3. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Nonsens. Värdelösa argument.

4. morrism
    Trådstartare

morrism Friends of KS

Klicka vidare på de gröna pilarna längst ner för fler artiklar, han påstår bl.a att leonardo dicaprio och tom cruise har breitlingkopior

5. Rber

Rber Biskop

6. mace

mace Stadsbo

Tror det är en text som ska lura sökmotorer (generera träffar) snarare än seriösa åsikter.

7. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

En ren kopia måste man väl endast ha för att styla, då kan man inte vara intresserad av klockor alls.

8. Crowolf

Crowolf Guest

Han har ju ändå ett par bra argument.........

9. Crowolf

Crowolf Guest

10. Viggen

Viggen Guest

Brukar man inte tänka motsatsen så att säga. Man vill köpa en äkta Hublot, men har inte tillgång till att känna och klämma på en. Vilket leder till att man kanske inhandlar en billig kopia för att testa hur den känns runt handleden?

Så funderade jag för ett tag sedan, innan jag blev medlem på KS. Skall ge ett exempel. Som ni alla redan vet efter mitt eviga tjat om IWC´s Top Gun-modell, så är den min heliga graal. En klocka som jag garanterat aldrig kommer att äga pga dess pris.

Så, jag letade efter en bra kopia. Hittade till slut en som såg identisk ut, tills man tittar närmre och börjar jämnföra orginal med kopia måttmässigt. Där skiljer det sig trots allt både i tjocklek och vikt. Sedan ser man att man inte får samma band runt handleden heller. Priset på kopian då? 4500:- Vem fan vill betala så mycket för en kopia???

Jag lägger hellre de pengarna på en annan klocka som är garanterat äkta. Det är kanske inte så mycket pengar för en del, men jag kan lova att kopian kommer att gå sönder så småningom. Vill man då sedan verkligen ta med sig kopian till urmakaren för reparation? Hell no! Kan slå vad om att urmakaren kommer att vägra att ta emot kopian.

Så för att summera. En kopia kan inte ersätta orginalet hur mycket man än önskar. Skit i Hublot/IWC och köp en valfri äkta klocka för dem pengarna och njut. Så slipper man att oroa sig för att någon kommer att se om det är en kopia du har runt handleden och känna pinsamhetet när man blir påkommen. :)

11. morrism
    Trådstartare

morrism Friends of KS

Köp en Fortis! Lika snygg, Bra pris och du behöver inte skämmas!

12. Viggen

Viggen Guest

[quote="morrism"

Köp en Fortis! Lika snygg, Bra pris och du behöver inte skämmas!

[​IMG][/quote]

Den var snygg som attan! Kommer att sättas upp på min klocklista.
    Just nu skall jag köpa en Torgoen, förhoppningsvis i början på Februari. Har velat lite fram och tillbaka, men jag tycks alltid sitta och titta på deras T16 modell och dregla. :D

På tal om Torgoen, de har 15% rabatt på alla sina klockor pga av att de har öppnat sin nya webbsida. Alla som är intressserade av flygarur och dessutom dykare borde ta en titt. Om ni inte har svår allergi mot quartz-ur dvs. :lol:

Glömde att lägga till webbadressen: http://www.torgoen.se

13. morrism
    Trådstartare

morrism Friends of KS

ska kollas!

14. carlanton

carlanton Biskop

Det här.

15. mace

mace Stadsbo

What?

16. Singular

Singular Företag Forumsponsor

KS länkar till det - höjer värdet på källan.

17. mace

mace Stadsbo

Ja, självklart. Min interna sökmotor fick dock felträff på mitt citat med tillägget "Det här.". Bristfällig mening eller dålig sökmotor? Troligtvis en kombo.

18. carlanton

carlanton Biskop

Ett direktöversatt "this", som används på engelskspråkiga forum för att visa att man tycker likadant som ovanstående. Samma sak som "+1", alltså.

19. morrism
    Trådstartare

morrism Friends of KS

Kan inte någon förklara lite mer, varför skriva en sån text om man vill ha träffar till sin sida? Varför inte bara göra ett massivt textblock med alla ord som finns isåfall?

20. mace

mace Stadsbo

Ah, självklart. Jag var trött. Och gammal.

21. mace

mace Stadsbo

1. google är smartare än så, dvs sållar skräp så gott den kan.

2. hade den varit en uppenbar spamordssida hade vi inte, som singular påpekade, diskuterat den här och därmed givit den en inlänk (vilket värderas av "the google").

Mårtenssons ur Brookfield