• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags att börja se upp för fake-Black Bay?

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Letade lite inspiration till band för min Black Bay, och efter runt 30 sidor av bilder hamnade jag på den här sidan, en fakeklock-sida.

Tråkigt nog verkar det snart dyka upp en fake av Black Bay, och den ser ut att bli väldigt lik.
http://www.repgeek.com/showthread.php?t=187824&page=107&p=2288483&viewfull=1#post2288483

4SnT8Yh.jpg

OzljI7A.jpg



Är väl inget diskussionsämne egentligen, mest en heads up...
 

TKVF

Panerai
Ja den ser bra ut på bilden. Jämför med den son sitter på min arm. skulle nog inte kunna avgöra om den är original eller ej.
 
Alltid jobbigt med kopior, men på dyrare klockor är man iallafall medveten om att det finns, såg ett program förut om kopior och den största delen var saker som man inte ens tänker på att det finns kopior av, t.ex godis och BIC pennor, mat, konserver och värst av allt -medicin av olika slag typ malaria medicin och vanliga huvudvärkstabletter osv...

Dom sa att vart tredje dödsfall av malariai vissa delar av Afrika var pga av falsk medicin...

Undrar hur mycket fakes det finns på typ billigare klockor a'la Seiko 5 osv
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Å helsicke vad likt.

Jämförde med min på armen och kan väl tycka att det skiljer på bevels och kanske lite på passform på insert. Svårt att säga utifrån en bild men det ser välgjort ut.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har kommit upp lite fler bilder i tråden på repgeek nu..

7usu7a8u.jpg


a3a7e9e6.jpg


Vänster är "replican"
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag förstår inte riktigt att man orkar. Visst, det är så klart en ekonomisk aspekt i det antar jag.

Men om man har kunskapen, orken och energin att göra något så pass bra som ändå bara är en kopia av något man egentligen vill ha, varför gör man då inte en helt egen dinka? Det vore ju grymt - egendesignad klocka på armen i grym kvalité liksom.
 

rzc

Omega
Jag förstår inte riktigt att man orkar. Visst, det är så klart en ekonomisk aspekt i det antar jag.

Men om man har kunskapen, orken och energin att göra något så pass bra som ändå bara är en kopia av något man egentligen vill ha, varför gör man då inte en helt egen dinka? Det vore ju grymt - egendesignad klocka på armen i grym kvalité liksom.


Som du redan skrev, $$.
"Look rich for less" lönar sig helt enkelt mer än att försöka ta fram ett okänt märke och ta betalt för det...
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Hur kommer man in på repgeek utan inloggning?
Man är kanske medlem..
Kanske bäst att jag förklarar mig för att slippa missförstånd.
Bilderna fick jag upp i Googlesökning bildsök efter band till Black Bay (en evig jakt), de ligger på Tapatalks bildserver. Enbart Black Bay-boett gjorde mig nyfiken, har aldrig sett insidan i min BB.
Tyvärr var det ju ett tråkigt fynd.

Och ekvationen av varför Black Bay kopieras är enkel. Det är en modell som sålt bra och är populär. Redan testad på konsumenter.

Som rzc skrev, look rich for less.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Kanske bäst att jag förklarar mig för att slippa missförstånd.
Bilderna fick jag upp i Googlesökning bildsök efter band till Black Bay (en evig jakt), de ligger på Tapatalks bildserver. Enbart Black Bay-boett gjorde mig nyfiken, har aldrig sett insidan i min BB.
Tyvärr var det ju ett tråkigt fynd.

Och ekvationen av varför Black Bay kopieras är enkel. Det är en modell som sålt bra och är populär. Redan testad på konsumenter.

Som rzc skrev, look rich for less.

Det var nog ingen som trodde du var medlem..
 

plexan

Cartier
Alltid jobbigt med kopior, men på dyrare klockor är man iallafall medveten om att det finns, såg ett program förut om kopior och den största delen var saker som man inte ens tänker på att det finns kopior av, t.ex godis och BIC pennor, mat, konserver och värst av allt -medicin av olika slag typ malaria medicin och vanliga huvudvärkstabletter osv...

Dom sa att vart tredje dödsfall av malariai vissa delar av Afrika var pga av falsk medicin...

Undrar hur mycket fakes det finns på typ billigare klockor a'la Seiko 5 osv

Det här tänkte jag på när jag köpte Colgate tandkräm senast, köpte från en lågbudgetkedja med allt möjligt istället för på mataffären, smakade ganska annorlunda, väldigt lika tuber bara några små skillnader, kan någon vara kopia mån tro?
 

plexan

Cartier
Jävligt trist förövrigt det här med black bay kopian, hoppas man inte blir lurad den vackra dag jag kommer köpa min Black bay :(
 
Topp