• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags att köpa en "riktig" klocka

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Haha isf tar jag tillbaka allt jag sa för då sprang jag i blöjor ;) Vet du någon som sitter på en fräsch Omega vintage & som vill sälja här på forumet? Lånar tråden lite :)
Ah...Vill knappt tipsa om den för är grymt sugen på den själv, men jag har annat i sikte. Gripenbro har en helt klockren vintage omega som dessutom mäter 37mm. Dessutom är servad. Dessutom igen så är han en riktig good guy.
Vet ej om men får länka till höger och vänster, men
http://gripenbro.se/artiklar/watches/omega-5.html
Där har du den. Sen får vi hålla oss till ämnet.
 

Eken87

Breitling

JStenman

Omega
2-Faktor
Angående bilfrågan så har jag kommit fram till en lösning. Blir ingen bil då jag troligtvis kommer att studera i Stockholm. Skulle alltså ha användning av bilen i max 6 månader, och det känns lite onödigt att köpa en bil då. Men jag bor ensam i Sverige och resterande delen av familjen är bosatt på Åland. Så går inte direkt att låna päronens bil :). Hur som helst, en fin klocka ska jag införskaffa! En seamaster professional är absolut ett alternativ, men känner att det absolut är en klocka som jag måste få klämma på. Tror att det finns en risk att jag skulle tröttna på den, då den är rätt så "mainstream. Kanske inte så vanlig bland gymnasieelever men W/e. Andra bra kandidater är en AT, DJ med blå urtavla. Känns nästan som att speedyn har hoppat ner några placeringar och att BB har kommit med på listan.
 

JStenman

Omega
2-Faktor
Om det är någon här i tråden som äger någon av de klockor som jag är intresserade av, så är ni mer än välkomna att posta lite sköna bilder!
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Om det är någon här i tråden som äger någon av de klockor som jag är intresserade av, så är ni mer än välkomna att posta lite sköna bilder!
Jag funderar på om en Glycine airman kan vara ngt för dig. En riktigt cool klocka som oxå har en grym historia. Dock ett 24tim ur vilket men måste vänja sig vid. Återkom om det är intressant.
1442162775131.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Angående bilfrågan så har jag kommit fram till en lösning. Blir ingen bil då jag troligtvis kommer att studera i Stockholm. Skulle alltså ha användning av bilen i max 6 månader, och det känns lite onödigt att köpa en bil då. Men jag bor ensam i Sverige och resterande delen av familjen är bosatt på Åland. Så går inte direkt att låna päronens bil :). Hur som helst, en fin klocka ska jag införskaffa! En seamaster professional är absolut ett alternativ, men känner att det absolut är en klocka som jag måste få klämma på. Tror att det finns en risk att jag skulle tröttna på den, då den är rätt så "mainstream. Kanske inte så vanlig bland gymnasieelever men W/e. Andra bra kandidater är en AT, DJ med blå urtavla. Känns nästan som att speedyn har hoppat ner några placeringar och att BB har kommit med på listan.
Roligt att köpa sin första klocka. Grattis!
Har du klurat på Sjöö Sandström Landsort?
Även vintage Heuer är ett säkert kort. Ha koll på forumet.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Får man fråga hur stora handleder du har? Kan Panerai vara ett alternativ? Har en PAM112 jag aldrig tröttnar på. Får iofs gå upp några tusenlappar då förmodligen.
 
Topp