• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags att kollektivt vela igen - skulle du välja en 16520 mot OQ + 1675?

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kära KS

Dags för ytterligare ett kapitel i boken om JS's klockflippande & velande :D

Har ett sug efter en 6239 daytona... men de kostar huggorm och jag kan inte motivera den kostnaden just nu, så det närmaste substitutet jag hittat är en 16520 med vit tavla. Har haft en 116520 med svart tavla innan, den var trevlig men lite väl blingig för min smak. 16520 med matt länk o vita tavlan känns mer sportig och vintage i jämförelse med 116520

Såååå - skulle ni sälja en 1675 + en OQ för att köpa en 16520...?

För lite inspiration med snygga bilder så länkar jag till denna:
Rolex+16520+L-Ser+11:12+03.jpg
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Nu har inte jag ägt någondera klocka, men om jag skulle springa och köpa så ligger en vit 16520 bättre till än en OQ + 1675.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Absolut inte, såvida du inte aspirerar på att bli en OWG. Tycker GMTn och OQn kompletterar varandra bra. Spara och lägg till Daytonan.
 
  • Like
Reactions: Wii

POO

Panerai
Gmtn är en av de trevligaste rollarna ever. De moderna daytonorna är sådär även om de första matta är de bästa så är faktiskt speedmastern en mer attraktiv klocka i mina ögon. Batteriklockan skulle dock kunna bytas ut.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Du är ingen velare.
Den var riktigt fin med matt länk. Skulle faktiskt byta och då har jag ändå ansett 1675an vara min favorit Rolex.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Klart som fan att du ska köra JS! Den är riktigt fin 16520.

Haha gillar att du snor Davvan s ord huggorm........ skön! t!

 
  • Like
Reactions: Wii
Köp inte Daytonan, personligen så tycker jag det känns tråkigt att köpa klockor man redan haft, okej att du hade en svart men ändå....och en Pepsi är bra mycket coolare än en Daytona....MEN om du promt känner att du vill byta runt lite så sälj 1675an och OQn och köp en AP RO med vit tavla, ett riktigt bra kompliment till din sub....

mina 2 c...
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Har du käkat svamp eller? Du sitter på tre jättefina klockor och bara för att du inte kan köpa nytt ska du inte börja röra om i grytan.

Du och jag verkar sitta i ungefär samma sits. Man har fina klockor men har för tillfället inte möjlighet att skaffa flera. Därför börjar man överväga att byta runt på grund av tristess och rädsla av att sitta still. Men ta en kopp té, sätt dig ner och slappna av. Snart vänder vinden. Men tills dess - sälj för helvete inga av dina klockor.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Du ka ju inte se inköp av en klocka....läs 6239:a.... som "kostnad", då blir det alltid en tröskel......se det så här.....har du råd att inte köpa en? Du förlorar pengar varje dag du väntar.....är inte det mer logiskt.....?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har du käkat svamp eller? Du sitter på tre jättefina klockor och bara för att du inte kan köpa nytt ska du inte börja röra om i grytan.

Du och jag verkar sitta i ungefär samma sits. Man har fina klockor men har för tillfället inte möjlighet att skaffa flera. Därför börjar man överväga att byta runt på grund av tristess och rädsla av att sitta still. Men ta en kopp té, sätt dig ner och slappna av. Snart vänder vinden. Men tills dess - sälj för helvete inga av dina klockor.
Mm, kanske ska skaffa ungar så jag inte hinner bli uttråkad och få dessa tankar, he he
 

jabla

Sarlacc
NEJ!
Skulle aldrig sålt min GMT för att kunna köpa en Daytona, däremot kommer jag att behålla min GMT och köpa daytonan också :)
 
Topp