• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags att kollektivt vela igen - skulle du välja en 16520 mot OQ + 1675?

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Verkar som församlingen säger nej, vilket kan vara det vettiga svaret

Fan att suget finns - varför kan inte gamla rollar anses som skräp av fler och därmed betinga ett lägre pris :drowning:
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Du ka ju inte se inköp av en klocka....läs 6239:a.... som "kostnad", då blir det alltid en tröskel......se det så här.....har du råd att inte köpa en? Du förlorar pengar varje dag du väntar.....är inte det mer logiskt.....?
Absolut - nu går jag miste om framtida värdestegring samt den blir bara dyrare för varje dag :facepalm:
 

Sond

Patek
Jag säger nej. Inte tillräckligt attraktiv klocka och bara ett delmål för dig. Dessutom är 1675 för bra som klocka för att flippa.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tänkte mer på liknande som dessa:
30w2xc0.jpg


Rolex-6239-Chrono-1.jpg
 

Bawkins

Cartier
Jag säger KÖÖÖR!! Det är mycket roligare att ha en klocka man verkligen gillar, istället för två som man kan tänka sig att byta ut.. Alltså. Byt!!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Intressant frågeställning!

På min, realistiska, short list som, just idag, efter lite grubblande nog består av tre klockor så finns två av dom med i dina funderingar. En 16520 är en av få safir-Rolexar som jag känner ett verkligt sug efter, men vette sjutton om jag skulle kunna tänka mig att släppa en så fin GMT som du har för en.

Det skulle vara intressant att höra hur ni tänker kring vintage kontra 'nytt' i det här fallet? Jag har aldrig ägt en nyare Rolex och är sugen på att prova, samtidigt har jag svårt att släppa målade index och bullig plast.

Finns det någon sammanställning liknande http://www.gmtmasterhistory.com/ när det gäller Daytona? Eller rekommenderar ni någon annan läsning? Jag kan inte så mycket om Daytonan som jag skulle vilja, och jag skulle framförallt vilja lära mig lite mer kring det nya verket som sitter i de 6-siffriga ref:en. Man hör mycket gott om det men vad är det egentligen som gör det så bra? Eller är det kanske så att det är Zenith-verket man egentligen vill ha?

Någon input?
 

JohanHLM

Rolex
Vore jag i din sits skulle jag kört dvs. skaffat en 16520. Ett alternativ kan ju vara att endast sälja OQ och köpa en Heuer vilket verkar kunna fungera nått så när som komplement.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
För att jag är en sucker för blått! Inte svårare än så ;)

TROR att den blå ändrar färg mer än vad den svarta gör, och därmed blir mer levande (men detta är mer spekulation)

Får ta och masa mig ner till Rob snart, har bara en flytt att klara av oxå...

Men easy rider har en poäng för svart tavla får sjukt fin reflektion och olika lyster pga av safirglaset! Kan starkt rekommendera svart, blått är säkert också flott men har själv aldrig prövat det.
 
Topp