Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Dags att repa nya klockan!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Wi, 4 januari 2013.

1. Wi
    Trådstartare

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Så..snart ryker jag ut 3 månader på grundläggande militärutbildning. Vill ju inte sabba mina fina klockor och jag är för snål för att köpa en CWC SBS PVD bara för att repa den…

Snabb sökning på eBay och 1000SEK senare har gett mig den perfekta slita sönder klockan! ETA-quartz, skruvad krona, skruvat boettlock, pvd-behandlad och med en bra lum =) Klockan ger mycket seiko-vibbar, med det menar jag mycket klocka för pengarna, känns gedigen helt enket.

Uppdaterar igen om några månader när klockan varit på dygnet runt och fått fin patina. Det ska simmas, slitas, skjutas och njutas!

easy rider och SSL gillar detta.
  2. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Låter bra och ser fin ut! Vad är det för något?

3. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Ser fin ut! Berätta nu vad det är för någe...

4. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Hehe. Inte pjåkig. Skönt att slippa dagvisningen också.

Detta nyinköp ska få bekänna färg på kanarieholmarna fr o m i morgon.

Bifogade filer:

easy rider gillar detta.
  5. meo_swe

meo_swe Biskop

Grattis! Och välkommen till Firman.
    Var gör du din GMU? Och vilken inriktning har du valt?

En liten Peppbild ;)

6. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Jag körde på g-shock under värnplikt och NBG.
    Stabilare don finns inte. Men där ser ut att hålla måttet.

Lycka till!

7. Dammen

Dammen Stadsbo

Välkommen till firman!

Min Seiko hälsar!

Köpte du din på military watch mall på eBay?

Vad är målet med GMU, officer?

/Douglas

8. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Förutom valet av ett quartzur är väl detta det mest oroande i ditt inlägg.

9. Kson

Kson Friends of KS

Lycka till : )

10. Wi
    Trådstartare

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Tolka det som du vill. Men du använder ett fult trick genom att endast citera "skjutas och njutas", det får mig att framstå som någon som endast gör GMU för att skjuta pickadoller. Jag njuter av prickskytte, en hobby som står mig nära. Dock så var mitt användande av ordet "njuta" i detta sammanhäng helt kopplad till hela miljön som jag kmr befinna mig i. Sedan är det väl jävligt klart att jag väljer ett quartz-ur? Jag behöver ett urverk med minimalt underhåll, som i samma veva ska tåla till exempel rekylen från ett avfyrat vapen.

easy rider gillar detta.
  11. Wi
    Trådstartare

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Tack till all pepp grabbar! Ser fram emot det ännu mer!!

easy rider gillar detta.
  12. Holken

Holken Stadsbo

Vad är det för Seiko?

13. Dammen

Dammen Stadsbo

Det är en SARB059, köpte i Tokyo för snart 3 år sedan :)

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

14. Dammen

Dammen Stadsbo

Var ska du göra GMU någonstans? :D

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

15. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Tolka det som du vill. Men du använder ett fult trick genom att endast citera "skjutas och njutas", det får mig att framstå som någon som endast gör GMU för att skjuta pickadoller. Jag njuter av prickskytte, en hobby som står mig nära. Dock så var mitt användande av ordet "njuta" i detta sammanhäng helt kopplad till hela miljön som jag kmr befinna mig i. Sedan är det väl jävligt klart att jag väljer ett quartz-ur? Jag behöver ett urverk med minimalt underhåll, som i samma veva ska tåla till exempel rekylen från ett avfyrat vapen.

Ber om ursäkt för detta. Glömde ju ;)

16. Wi
    Trådstartare

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Växjö from. mars =)

easy rider gillar detta.
  17. carlanton

carlanton Biskop

Helt OT och av ren nyfikenhet, är du i den åldern man brukar göra lumpen (18-19) eller äldre nu när det går? Jag skippade värnplikten helt, mönstrade inte ens, men nu är jag sugen på att ta igen lite förlorad ungdom och härja i skogen i några månader. Visst kan man göra GMU:n fast är några år äldre? Fast det kanske är kört när de ser att jag inte ens fick komma och mönstra första gången det begav sig :(

18. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Bra väl, min hälsar!
    Har tyvärr tappat all lyskraft.
    / j

Bifogade filer:

19. Wi
    Trådstartare

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Själv är jag 22 år gammal och vad jag har förstått är GMU för alla som vill och är 18år eller äldre. Det viktiga är att man har god hälsa och klarar de fysiska och psykiska proven.
    Tycker absolut att du ska göra GMU, dock skulle det vara lite tråkigt att bara "utnyttja" försvaret utan någon tanke att jobba inom försvaret efter.

Jävlar va kul och se en likadan! Hur länge har du haft din? Fungerar väl? Tål stryk?

easy rider gillar detta.
  20. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    [/quote]

Jävlar va kul och se en likadan! Hur länge har du haft din? Fungerar väl? Tål stryk?[/quote]

Jag har nog haft den några år, bytt batteri på den en gång. Pvd'n verkar sitta. Det såldes några stycken på tradera när jag köpte min. Jag använder den inte så mycket men jag tror den tål bra med stryk.
    Ser fram emot bilder efter din utbildning.
    Lycka till.
    / j

21. Wi
    Trådstartare

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Jävlar va kul och se en likadan! Hur länge har du haft din? Fungerar väl? Tål stryk?[/quote]

Jag har nog haft den några år, bytt batteri på den en gång. Pvd'n verkar sitta. Det såldes några stycken på tradera när jag köpte min. Jag använder den inte så mycket men jag tror den tål bra med stryk.
    Ser fram emot bilder efter din utbildning.
    Lycka till.
    / j[/quote]

Tack
    Låter faktiskt riktigt bra. Min kmr väl användas hårt nästan dagligen i 3 månader, hoppas den håller lika bra som din!
    Om några månader söker jag upp den här tråden och postar resultat =D Ser fram emot det

easy rider gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield