• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags att slå rekord i "Flest användare online"?

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Kära klockvänner :)

Vad sägs om att vi drar ihop någon form av "online happening" någon lördag eller söndag framöver och försöker bräcka rekordet på "Flest användare online"? I dagsläget så är det 495st (se nedan) och att få över 500 online samtidigt borde inte vara några problem!



Att tajma det hyffsat med att medlem nummer 5000 gör sin entré borde inte vara några större problem om man tittar på hur många som registrerar sig varje vecka, statistik som daviden säkert kan ordna :)

Som jag ser det så finns det två sätt att göra det på.

"The easy way"
Bara att bestämma ett datum och ett klockslag där vi "bara" är online samtidigt

"The hard way"
Samma som ovan fast med lite "happenings", en livetråd, tävling, insamling till BCF med någon sorts "insamlingstermometer" på sidan, kanske en livefeed på när jabla kör över ett gäng kopior, Af Sjodahl som sjunger något fint? Osv osv. Som en vanlig GTG fast man slipper sitta i en taxi hem 04.30 tillsammans med något impulsköp och en rulle från Jerusalem kebab (talar inte av egen erfarenhet här)






Och som vanligt, och enligt alla personlighetstester jag genomgått på jobbet ("idégivare", "plant", "tänkare" osv osv), så är det JAG som kommer med idén och någon ANNAN som står för genomförandet :D
(Glöm inte succén med "Secret Santa"! Och all cred till Camo00 ! ;) )

Men av vilken anledning?
Ingen aning, tycker bara det är kul att se masshypnosen människor får i stora grupper, och riktiga män (och kvinnor) gör ju saker tillsammans :D
Sedan är det ju alltid kul att jämföra med andra entusiastforum på nätet och som gammal Battlefield-lirare så är det ju alltid kul med bra stats!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Japp! Klart vi ska knäcka det.
Är här 22 timmar /dygn.
Givetvis ska detta tillföra något till BCF, har en del saker som kan vara med för auktion där allt går till BCF.
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
... om någon har sprängämnen/hagelbössa/ångvält etc och vill göra något destruktivt så har jag ett bra objekt som jag (skyller på risvinet och att det var en tid innan jag hade något geniunt klockintresse) hittade på silk market...
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Vad hände för övrigt 1:a juni kl 20.41 i år? Där har vi tiden när 495 pers var online samtidigt, vad var det som gjorde att folk flockades hit just då? Någon paketöppning som annonserades?
Undersök Sherlock!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Sätt ett datum och en frivillig utmaning, sätt in motsvarande kronor på bcf som vi är samtidiga användare vid utsatt datum.

Jag är på isf
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Vem startar projektet Radio KS, kör en tre timmar lång julgala med priser för årets nykomling, bästa bild osv. Samtidigt, som man har telefonister som tar emot donationer till BCF?

Förresten, hur fan sänder man webbradio? Eller heter det podcast nu?
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
... så... vem roddar? :D

Vore väl bra om forumledningen var inblandade på något sätt också isåfall, känns som det kan bli en trevlig kväll om så många som möjligt är med och bidrar på något sätt.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kära klockvänner :)

Vad sägs om att vi drar ihop någon form av "online happening" någon lördag eller söndag framöver och försöker bräcka rekordet på "Flest användare online"? I dagsläget så är det 495st (se nedan) och att få över 500 online samtidigt borde inte vara några problem!



Att tajma det hyffsat med att medlem nummer 5000 gör sin entré borde inte vara några större problem om man tittar på hur många som registrerar sig varje vecka, statistik som daviden säkert kan ordna :)

Som jag ser det så finns det två sätt att göra det på.
@
"The easy way"
Bara att bestämma ett datum och ett klockslag där vi "bara" är online samtidigt

"The hard way"
Samma som ovan fast med lite "happenings", en livetråd, tävling, insamling till BCF med någon sorts "insamlingstermometer" på sidan, kanske en livefeed på när jabla kör över ett gäng kopior, Af Sjodahl som sjunger något fint? Osv osv. Som en vanlig GTG fast man slipper sitta i en taxi hem 04.30 tillsammans med något impulsköp och en rulle från Jerusalem kebab (talar inte av egen erfarenhet här)






Och som vanligt, och enligt alla personlighetstester jag genomgått på jobbet ("idégivare", "plant", "tänkare" osv osv), så är det JAG som kommer med idén och någon ANNAN som står för genomförandet :D
(Glöm inte succén med "Secret Santa"! Och all cred till Camo00 ! ;) )

Men av vilken anledning?
Ingen aning, tycker bara det är kul att se masshypnosen människor får i stora grupper, och riktiga män (och kvinnor) gör ju saker tillsammans :D
Sedan är det ju alltid kul att jämföra med andra entusiastforum på nätet och som gammal Battlefield-lirare så är det ju alltid kul med bra stats!



Härligt initiativ Ruskprick!

Hahaha...men Jag sjunger aldrig nykter någonstans, aldrig inte en chans ,att jag sjunger nykter kalla't undanflykter om du vill, Utan minsta promill står jag still :cigar:
 
Topp