• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags att väcka din inre sadist!

maxmol

Panerai
Okej då smygstartar vi lite lätt in i första ronden. Tänker mig att jag börjar försiktigt eftersom vi alla kan vara överens om att denna glädje fort kommer vara över om jag, så som föreslagits, kastar den framför tåget eller under en ångvält. Så här kommer en liten "uppvärmning".

Först började jag med att bada den i lite kokande vatten.

isZuloR.jpg


Vattenbadet gick fint. Inget vatten i klockan… märkte dock att en hel del luftbubblor släppte under badet. Så det bör nog ha bildats lite vacuum i klockan. Det kan knappast vara bra så jag slängde i klockan i ett isbad.

DxjoWo8.jpg


Isbadet tog och jämna ut trycket. ”Slurp” sa det och Lolex Exp hade svalt vatten lika duktigt som ubåten Kursk.

Som med alla skador är det bäst att kyla ner skadorna, Så in i frysen gick den.

H0QQ39D.jpg


Efter en natt i frysen så var den ”lite frusen i tiden”. Så då var det läge att snabbtina klockan genom ett 5 min bad i kockande vatten. Här hände något kul. Allt eftersom klockan kockade så ”dansade” den lite och drog upp sig. Tydligen så kan ni sluta spendera pengarna på dyra winders och bara lägga klockan i en stor kastrull vatten över natten.

OBS: Video kommer... snart...
 
Topp