Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Dags för den första riktiga klockan

Diskussion i 'Diskussion' startad av Hampus93, 4 november 2014.

1. Hampus93
    Trådstartare

Hampus93 Torpare

Hittade hit till forumet igår under min jakt på min första riktiga klocka.

Tänkte kolla om ni har några tips på modeller och inköpsställen i Stockholms trakten? ta gärna med en bild och/eller en länk.

Gillar Submariner och Daytona stilen mest men öppen för andra förslag. min budget ligger på cirkus 18 000

2. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hej och välkommen! I Stockholm finns det massor, du kan köpa allt möjligt här från klocksnack men sen finna det även butiker och online som kaplans osv.

Först ska du nog hitta vad du är ute efter, vad har du idag? Ska den här klockan vara med på jobb, bad, kostym fritid?

EDIT: vintage eller nytt? Tudor pelagos kan du nog få för 20k :)

3. Hampus93
    Trådstartare

Hampus93 Torpare

Har ingen speciell klocka idag, kommer nog mest använda den på fritiden, ett plus om den tål bad. jag kan tänka mig både en ny och en beg. :)

willbur gillar detta.
  4. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kul då finns det massor att välja på! Kika på köp&sälj är på klocksnack och se om det finns något du gillar, du kan även läsa recensioner på olika klockor! Kolla blocket, kaplans, gripenbro.

Tillslut så vet du om du vill ha länk eller inte, kronograf och då blir det lättare att välja av modeller så får du testa och se om det är något du fastnar för :)

5. Hampus93
    Trådstartare

Hampus93 Torpare

Kollat runt några timmar nu och kommit fram till att submariner stilen är den klart snyggaste, o de är länk som gäller :)

6. ikaroess

ikaroess Bonde

Tudor black bay.

Alexander Frandsen gillar detta.
  7. Hampus93
    Trådstartare

Hampus93 Torpare

Hur är Longines HC och Tag Heuer aquaracer?

8. Barnesjake

Barnesjake Torpare

Från:
    Norrland
    Longines HC är ju en klassiker som instegsklocka. Riktigt trevlig faktiskt.

9. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Välkommen hit!
    För en budget runt 20' hittar du ingen sub, men kan fynda en del roligt från Tudor.

10. Luckyluciano

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    Omega planet ocean, tudor pelagos, tudor sub, rolex explorer, rolex datejust, rolex oq är några alternativ. Höj budgeten till 25k så kan du hitta massa kul! :)

11. Doncorleone

Doncorleone Borgare

Från:
    Söder om Söder
    Viktigt att prova klockorna innan man köper. Black Bay Blue va riktigt trevlig när jag kollade efter en ny dinka nyligen! Värd att kika på om du gillar dykare i stil med sub'en.

Lycka till :)

12. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Hej och välkommen! Ser inte riktigt likheten med Tudor BB och en submariner, som en del tipsar om? En vintage Tudor sub, är väl det mest uppenbara alternativet? Riktigt trevliga klockor, som borde gå att få för under 20k. Lycka till!

yonsson, eriksson850 och Galaxxy gillar detta.
  13. Hampus93
    Trådstartare

Hampus93 Torpare

Blir troligen en Longines HC, ska man köra en svart eller en blå och vilken av modellerna anser ni vara den vassaste? blir o lägga undan pengarna som blir över för en framtida rolex klocka. fått upp ögonen för datejust nu också

14. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Tycker du ska köra på en DJ eller den nya blå Black Bayen som är riktigt fin. Köper du en Longines HC tycker jag svart är way to go :)

15. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    En begagnad (tillverkas ej längre) Omega SMP 2254.50 skulle jag rösta på. Betydligt roligare än nya SMP:s. Hittar du en för runt 15k + 5k service hos Rob så har du en trogen klocka i många år framöver. Tror även att denna modell kommer hålla ett bra begagnatvärde.

22.jpeg

Är det för dyrt så ligger en quartz-variant av ovan modell (2264.50) på K&S för 11k (?)

Sorubim, J86A och JayLar gillar detta.
  16. David Eriksson

David Eriksson Biskop

Från:
    Stockholm
    Rolex Datejust.

17. jbbs

jbbs Bonde

Tycker själv att det är rätt tydliga likheter. Index i synnerhet men även vridningen.
    Färgen kan lura en vid första anblick, men tittar man noggrant så är dom väldigt lika. (inte så konstigt)

T.ex. Longines HydroConquest är det större skillnad på, blandningen av index gör att den sticker ut bredvid Submarinen.
    Longines HC är inte i min smak, då skulle jag hellre satsat på en Omega SMP eller en Tudor Sub.

18. Hampus93
    Trådstartare

Hampus93 Torpare

någon här på forumet som säljer en Omega eller Tudor? ( rolex ligger för dyrt verkar de som tyvärr )

är även på jakt efter en klocka liknande denna, från antingen Rolex eller Omega. En present till farsgubben är de tänkt.

19. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Har du tittat igenom säljdelen? Ligger ute en hel del i din prisklass.

Hmm... budget? En nyservad vintagedressare kanske skulle vara något?

20. mruhr

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Är det sub är det Rolex som gäller idag, annars kanske en Omega AT kan vara något-stuck in the middle och väldigt fin

21. Hampus93
    Trådstartare

Hampus93 Torpare

ja de skulle kunna vara aktuellt, vad ligger de på ungefr?

Mårtenssons ur Brookfield