• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags för en ny Passaround?

Moorflax

Patek
2-Faktor
Känner du dig bekväm med att vara den 20e personen som drar på sig ett läderband när 19 pers troligtvis har kört klockan i cirka en vecka på sina armar så go for it!

Dock redan nämnt att det inte blir Cartier.
Det blir väl lika äckligt med Fjortisens läderrem? Länk är ju en omöjlighet så då får det bli något "svett-material"
 

Alligatorn

Cartier
Är ju lite pyssel om alla vill ändra längden på länken. En dykare med gummi fungerar ju annars bra att tvätta av för de med bacillskräck.
Låter som ett vinnande koncept!

Edit: Sen tycker jag inte riktigt det handlar om bacillskräck men lite fräscht får det gärna vara. Hör väl till en passaround att torka av klockan när man är klar. Hålla den lite fräsch.
"Lämna den som du själv skulle vilja ta emot den"
 

Moorflax

Patek
2-Faktor

Det fetstilta har jag ingen aning om vad det är men länk är väl ingen omöjlighet. Om man väljer en annan klocka då ;)
@Sjobedan postade ju en Fortis med läderrem. Det var den jag menade.
Alla har väl inte länkverktyg eller kanske kunskap om hur man kortar dessa. Skulle bli lite besviken om jag vann en klocka där länken ser ut som skit efter att klåpare varit där och brutit och sluntit med dåliga verktyg.

fortis-597_22_11_L01_MED.jpg
 

Alligatorn

Cartier
@Sjobedan postade ju en Fortis med läderrem. Det var den jag menade.
Alla har väl inte länkverktyg eller kanske kunskap om hur man kortar dessa. Skulle bli lite besviken om jag vann en klocka där länken ser ut som skit efter att klåpare varit där och brutit och sluntit med dåliga verktyg.

fortis-597_22_11_L01_MED.jpg
Kanske blir lika skit vad man än väljer :p
Får man köpa om man kör en passaround. Å andra sidan ska man väl inte klaga så mycket om man "fick" en 20k klocka för en tusenlapp :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hmm... Den där rackararen kan man ha rätt många åsikter kring.
Snygg? Ful? Konstig? Retro?
Tror hur som helst att det är ett bra val av skickarunt-klocka!
 
Topp