Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Dags för första klocka, Sinn 956 klassik eller 917 Gr

Diskussion i 'Diskussion' startad av AntCarlsan, 15 augusti 2013.

1. AntCarlsan
    Trådstartare

AntCarlsan Torpare

Såg 956 för första gången för ett år sedan ungefär, vart kär i den sen dess.

Jag kan ingenting om klockor, utan känner mer att jag vill ha en rekorderlig klocka som kommer hålla resten av livet, därmed går jag nästan enbart på utseende, så länge den visar tid och datum är jag nöjd så att säga.

Är det några kännare här som kan berätta lite om sinn? är det bra klockor?

Skall jag köpa den ny eller beggad? har sett på Chrono24 att man kan få fina för ca 10k mindre än nypris, men nytt är ju alltid nytt, känns som jag kan störa mig på skavanker som jag inte tillfogat själv.

2. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Jag är helnöjd med min Sinn. De finns att få till bra pris nya från classic-watch.de som jag rekommenderat så många gånger redan att folk nog tror det är min sida :D där finns även viss prutmån om man kör med banköverföring ist för paypal.

3. JayJay

JayJay Biskop

Jag tycker Sinn är grymma. Jag har själv två st (recensioner finns i recensionsdelen). Sympatiska priser är det dessutom. Om du tror att du kan störa dig på mindre repor etc så är det nytt som gäller. Kör hårt och glöm inte att ha paketöppning här när det är klart.

4. AntCarlsan
    Trådstartare

AntCarlsan Torpare

Tack för tipsen! Har kollat in en på chrono24 för 16k, 2 år gammal i "mkt gott skick". Kan man lite på att dom är i mkt gott skick när det står så? Vad kostar det att göra service på dom? och går det att göra i gemene klockaffär?

5. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Bor du Stockholm skulle jag rekommendera att du besöker Erikssons urhandel i centrala Sundbyberg.

Där kan du klämma.
    Masterkiller sa även de skulle sänka priserna. Då eventuellt kan det vara en idé att göra affär där?

6. AntCarlsan
    Trådstartare

AntCarlsan Torpare

Jag bor dessvärre i Göteborg, får se om man tar sig en tur till Sthlm inom en snar framtid.

7. Dom skickar även Sinn fraktfritt i Sverige, ring dom på: 08 28 11 34

Aquaracer2 gillar detta.
  8. JayJay

JayJay Biskop

Chrono är som blocket så du måste dra ett stort lass själv som köpare. Be om fler bilder om du är osäker. Vet inte vad servicen kostar men ca 4-5k är väl en rimlig gissning. 16k är ju 6,5k under listpris så det känns väl okej... Men frågan är ju om du själv föredrar beg framför nytt?

9. AntCarlsan
    Trådstartare

AntCarlsan Torpare

Nej jag föredrar helt klart nytt, och det känns säkrare att köpa nytt också för en novis som mig så det blir nog nytt!

Aquaracer2 och JayJay gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield