• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags för ny klocka, tips tack.

duppel

Breitling
Hej

Dags att köpa en ny klocka och kände att jag behöver lite tips. Har tidigare haft billiga budgetklockor men känner nu att jag skulle vilja växla upp lite grann. Har tänkt mig en budget på runt 5000 kr. Vet att Seiko har fina klockor i den prisklassen. Har funderat lite på "Sumon". Är det något att ha? Kom gärna med fler tips. Vill tillägga att jag inte är någon klockexpert.. :)
 

Limpas

Cartier
Sumon är extremt prisvärd, dock ganska stor. Kolla in recensionen i recensionsdelen. Finns även en del andra klockor i prisklassen recenserade (tex certina ds-1 day/date)
 
Jag skulle kika på Certina DS Action Diver som rekommenderas en hel del här på forumet, av en anledning också. En suverän klocka som är en riktigt bra första "riktiga" klocka. En riktigt clean dykare som passar i alla lägen. På klockia kan man dessutom klippa en för 5,5k!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jag skulle kika på Certina DS Action Diver som rekommenderas en hel del här på forumet, av en anledning också. En suverän klocka som är en riktigt bra första "riktiga" klocka. En riktigt clean dykare som passar i alla lägen. På klockia kan man dessutom klippa en för 5,5k!

Instämmer!
ImageUploadedByTapatalk1433498459.623155.jpg
 
Topp