Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Dags för ny klocka!

Diskussion i 'Diskussion' startad av klose, 10 januari 2015.

1. klose
    Trådstartare

klose Torpare

Hej! Äntligen dags för första dyra klockan och har inte satt någon budget för hittar jag rätt klocka så köper jag oavsett. Så nu vill jag gärna ha lite hjälp av er, det jag är ute efter är en klocka med vit urtavla och blåa visare. Vad tror ni om det? Är det för mycket? Kommer jag tröttna på den?

Här kommer ett par förslag:
    http://www.uret.se/longines-master-silverfargad-lader-o42-mm-p-1453.html
    http://hackettwatches.com/hw/items/unid/8993BD400E813CD880257A1D0053E2E1/$file/DSC_1699.JPG

Finns det några andra snygga? Dyrare eller billigare spelar ingen roll. Tack på förhand

Edit: Detta kan vara drömklockan men den verkar ligga på 200lax och det vill jag inte lägga.
    http://www.worldwatchreview.com/wp-...a-terra-xxl-small-seconds-rose-gold-watch.jpg

Savagear114 gillar detta.
  2. M.L.

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Vit tavla och blå visare är skitsnygg och ingenting du kommer att tröttna på. Här har du ett utmärkt budgetalternativ:
    [​IMG][​IMG][​IMG]
    http://www.watchunique.com/seagull-1963.html

yonsson och Savagear114 gillar detta.
  3. wayne

wayne Friends of KS

4. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Har haft denna i några år och har absolut inte tröttnat. Det blå är sjukt snyggt och framträder mycket i vissa ljus och mindre i andra.

Lycka till med jakten!

image.jpg

image.jpg

yonsson, Uffe och Ken gillar detta.
  5. jhallb

jhallb Bonde

Jag tycker Nomos är ganska intressant märke och i vit urtavla/blå vidare så har dem ett par alternativ. Det häftiga med Nomos förutom det väldigt rena formspråket är att de kör med in-house movement till fortfarande ett väldigt bra pris. Annars i detta prissegment tycker jag man oftast ser olika moddade ETA.

Här är bild på deras Tangente:

image.jpg

image.jpg

Rek att läsa mer och kolla vidare på andra modeller. Finns även AD i Sthlm (Franks Ur tror jag har Nomos)

http://www.nomos-glashuette.com

6. wayne

wayne Friends of KS

Det ligger en TAG Siffert på köp & sälj. Till det priset är det ett klipp.

7. Alarik

Alarik Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Om duvill ligga runt 20-25 för något nytt och har siktet inställt på något mer klassisk kanske Frédérique Constant är något för dig.
    Kan du tänka dig begagnat lär du kunna göra klipp.

Hade jag fått välja helt fritt hade jag letat begagnade Aquatimers.

Richispice gillar detta.
  8. skallagrimson

skallagrimson Borgare

Omega Aqua terra finns med vit tavla och blåa visare...

image.jpg

Fergi, Cecilia Fors och Cristian gillar detta.
  9. Spindel

Spindel Biskop

Vit tavla blåa visare you say..

image.jpg
    image.jpg

yonsson och Seikosthlm gillar detta.
  10. klose
    Trådstartare

klose Torpare

adsdasd.jpg Tack för alla svar! Roligt att ni bryr er, om ni vet om någon klocka som passar in på beskrivningen och ligger under sälj så får ni gärna länka. Alltså denna var också satans fin. Vet dock inte vart jag hittar den. Det verkar vara en IWC 3713 med bytt urtavla och visare?

Viktor.L gillar detta.
  11. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Det är en IWC Portugese 3714-17 (eller möjligtvis IW371446 enl. Nedan), riktigt snygg, men den är stor och hög utifrån vad jag hört (dock aldrig testat en själv)

12. Mille79

Mille79 Trollungen

13. Hellveg

Hellveg Bonde

Från:
    Göteborg

Annars kan du spana lite på denna. Visserligen bara en blå visare men en satans snygg klocka :)
    Det är en JLC Master Ultra Thin Moon, ref 1368420
    Master-jlc-1368420-zoom.jpg
    Lycka till med jakten.

yonsson gillar detta.
  14. Karl Syrén

Karl Syrén Torpare

15. Viktor.L

Viktor.L Friends of KS

Ett utav de snyggaste uren i min mening. Tror just kronografen väger in på 41-42 mm medans 7days är större. Så den sitter fint på handleden. Ska se om ja kan finna en bild när jag provar en hos AD.

16. Viktor.L

Viktor.L Friends of KS

För att tillägga ligger jag inte inne med några stora handleder...
    Edit: Hittade tyvärr inte med de blåa indexen och visarna.

Mårtenssons ur Brookfield