• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags för ny klocka

Vilken klocka tycker ni?

  • Certina DS Action diver

    Röster: 43 39.8%
  • Longines Hydroconquest

    Röster: 65 60.2%

  • Totala väljare
    108
  • Enkät stängd .

Moody

Rolex
Ska köpa ny klocka i mitten av januari, vilken tycker ni är bäst/snyggast?
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Finns ju i flertalet utföranden, så det skulle ha underlättar ifall du hade lagt in bild på klockorna du var intresserad utav, när man skulle rösta! La dock min röst på Longines! Varför?! Den har ju ett coolare namn, god dammit!
 

Moody

Rolex
Tråkigt svar men inte någon. Jag hade antingen lagt på mer pengar för att få en SMP eller hade jag kört på en Seikodykare alt möjligtvis Glycine combat sub.
Har funderat på att spara till en SMP men som 15åring med ingen inkomst är det lite svårt, men nu får jag pengar från annat håll.
Finns ju i flertalet utföranden, så det skulle ha underlättar ifall du hade lagt in bild på klockorna du var intresserad utav, när man skulle rösta! La dock min röst på Longines! Varför?! Den har ju ett coolare namn, god dammit!
Fan det tänktr jag inte på :O fixar det nu!
 

Moody

Rolex
IMG_0597.JPG
IMG_0596.JPG
 

ekan76

Omega
Fina klockor båda två, men Longinesen är nästan dubbelt så dyr.
Jag har en ds Action diver quartz som jag haft i elva år. Den har varit med om allt, bl.a. en rejäl cykelvurpa och har aldrig strulat. Mycket klocka för pengen på Certinan, men lite roligare med Longones. Svårt val!
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Tavlan på blå ds action är magisk, har denna själv. För övrigt tycker jag att Longines hc är grymt snygg den också förutom att jag stör mig på den lilla detaljen att den har siffror 6, 9, 12.
Står själv i valet och kvalet mellan Certina och Lngines. ;)
Står mellan DS1 Chrono och Legend Diver. LLD´n har ju en fin historia och ett bra andrahandsvärde. DS1 Chrono med Valjoux 7750 växer ju å andra sidan inte på träd och är 6 pix billigare.

Lycka till!
/A
 
Senast ändrad:

Hirtius

Cartier
2-Faktor
Tavlan på blå ds action är magisk, har denna själv. För övrigt tycker jag att Longines hc är grymt snygg den också förutom att jag stör mig på den lilla detaljen att den har siffror 6, 9, 12.
Står själv i valet och kvalet mellan Certina och Lngines och har "3 mil till Nymans i V-ås" på mig att bestämma mig. ;)
Står mellan DS1 Chrono och Legend Diver. LLD´n har ju en fin historia och ett bra andrahandsvärde. DS1 Chrono med Valjoux 7750 växer ju å andra sidan inte på träd och är 6 pix billigare.

Tycka till!
/A
Skulle precis skriva det där med siffrorna. Sedan är det ju inte så snyggt med både stavindex och en lumeplupp under. Hela tavlan känns sjukt plottrig.
 

mr.elcar

Cartier
2-Faktor
Certinan är grymt mycket klocka för pengarna. Har själv den svarta fast med quartz precidrive som är något mindre än automaten. Snygg urtavla och bra länk. :)
 

Mvnordlander

Cartier
Lägger min röst på Longines. När jag va 15 köpte jag dock en SKX007. Ungefär samma storlek, med dag och datum och en vänligare prislapp, den skulle jag satsa på om jag va du.
SKX007.jpg
(Bild lånad från internet)
 

Mvnordlander

Cartier
Vet faktiskt inte hur den är på länk, jag köpte den på läderband men bar den nästan bara på nato. Den kostade 9990kr ny men jag sålde den sedan för 7500kr här på forumet. Har sett några på köp och sälj det senaste året. Så där lär du kunna hitta en om du är intresserad.

Glömde citera ditt inlägg.
@Adrianolsson
 

kmg

Patek
2-Faktor
Certinan! Rätt plain.
Longinens 12a, 6a och 9a tycker jag är oproportionerligt stora och timvisaren ser malplacerad ut.
Men inte jag som ska ha klockan. Köp den du gillar bäst oavsett vad vi andra säger.
 

Allan Ballan

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Båda två är bra klockor för det priset. Jag hade dock valt logines. Har själv en logines legend diver och det är väldigt bra kvalité på det märket
 

frebbe

Breitling
Vad vill du uppnå med ditt nya klockköp? Frågar med tanke på att du redan har en seiko 007. Dina nya val påminner ju en del om den du redan har, förutom att tavlan är blå (om det nu var exakt dessa blå modeller du var ute efter).
Jag skulle ranka Longines högre om det är varumärke du är ute efter och jag tycker HC är sjysst.
Men med tanke på att du redan har en 007, är 15 år och inte har nån inkomst skulle jag titta på nått som inte påminner om det du redan har, kanske nån seiko chronograph eller en lite mer dressad seiko?

Men av desssa två säger jag Longines HC.
 

Moody

Rolex
Vad vill du uppnå med ditt nya klockköp? Frågar med tanke på att du redan har en seiko 007. Dina nya val påminner ju en del om den du redan har, förutom att tavlan är blå (om det nu var exakt dessa blå modeller du var ute efter).
Jag skulle ranka Longines högre om det är varumärke du är ute efter och jag tycker HC är sjysst.
Men med tanke på att du redan har en 007, är 15 år och inte har nån inkomst skulle jag titta på nått som inte påminner om det du redan har, kanske nån seiko chronograph eller en lite mer dressad seiko?

Men av desssa två säger jag Longines HC.
Hmm, du har faktiskt rätt i det du säger kanske borde prova något annat. Har du något tips på chronograph eller dressare? Behöver inte vara Seiko :)
 

Moody

Rolex
Får 500 i månaden alltså 6000 på ett år om jag sparar, så jag skulle ju kunna spara till något dyrare och roligare. Har kollat på Tudor BB och Omega Seamaster om jag sparar.
 
Topp