• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags för ny klocka

Vilken klocka tycker ni?

  • Certina DS Action diver

    Röster: 43 39.8%
  • Longines Hydroconquest

    Röster: 65 60.2%

  • Totala väljare
    108
  • Enkät stängd .

KlasK

Cartier
2-Faktor
image.jpg
Svart bezel med läderband
Diggar den stenhårt
 

Mvnordlander

Cartier
Får 500 i månaden alltså 6000 på ett år om jag sparar, så jag skulle ju kunna spara till något dyrare och roligare. Har kollat på Tudor BB och Omega Seamaster om jag sparar.
Jag må vara långt från trådstarten här. Men som föregående talare kanske det skulle vara kul att bredda lite. Du har som sagt en SKX007 som är en riktigt trevlig dykare. Om du är ute efter att bredda ditt klocksamlande kanske det skulle vara på sin plats med en trevlig dressere. En trevlig vintage Omega platsar ju i din budget istället för en ny dykare. Men som sagt, långt från din fråga i trådstarten, men kanske ändå något att ha i åtanke.
 

Moody

Rolex
Jag må vara långt från trådstarten här. Men som föregående talare kanske det skulle vara kul att bredda lite. Du har som sagt en SKX007 som är en riktigt trevlig dykare. Om du är ute efter att bredda ditt klocksamlande kanske det skulle vara på sin plats med en trevlig dressere. En trevlig vintage Omega platsar ju i din budget istället för en ny dykare. Men som sagt, långt från din fråga i trådstarten, men kanske ändå något att ha i åtanke.
Fick frågan om vad jag ville uppnå med mitt klockköp och då tänkte jag efter, jag har ju redan en bra dykare så det blir nog inte någon av dom jag startade tråden med. Har kollat lite mer på den där Sinn som du tipsade om men har även kollat på Longines Legend Diver som jag tycker är riktigt trevlig. Men funderar också på att spara pengarna tills jag har råd till Seamaster 300 eller Tudor BB som jag skrev.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Hydroconquest eller DS Action Diver...
Så sjukt jävla less på frågan som dyker upp minst tre gånger i månaden. Vet du vad @Adrianolsson köp den klockan som sitter bäst på din handled när du är hos en återförsäljare och provar.
Och bara för att du är ny här KS så får du av mig 5% rabatt nästa gång jag säljer en klocka, använd rabattkoden: DödÅtOmega.
 

Moody

Rolex
Hydroconquest eller DS Action Diver...
Så sjukt jävla less på frågan som dyker upp minst tre gånger i månaden. Vet du vad @Adrianolsson köp den klockan som sitter bäst på din handled när du är hos en återförsäljare och provar.
Och bara för att du är ny här KS så får du av mig 5% rabatt nästa gång jag säljer en klocka, använd rabattkoden: DödÅtOmega.
Haha tack för ett ärligt svar, tror inte det blir någon av dom här två faktiskt. Har tänkt om och tror jag sparar pengarna eller köper någon trevlig vintage klocka
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Något tips på någon vintage klocka/märke?
Jag är absolut ingen vintage expert. Vi har bra killar och tjejer på forumet som i princip uteslutande hänger i Vintage avdelningen. Börja med att fråga dom. Dom kan säkert peka mot bra Vintage återförsäljare osv osv också.
Men spontant skulle jag säga, hitta ett företag som du är intresserad av, de flesta stora företag har en historia och det finns mycket roligt där ute, oavsett om det är Rolex eller Vostok.
 

Moody

Rolex
Jag är absolut ingen vintage expert. Vi har bra killar och tjejer på forumet som i princip uteslutande hänger i Vintage avdelningen. Börja med att fråga dom. Dom kan säkert peka mot bra Vintage återförsäljare osv osv också.
Men spontant skulle jag säga, hitta ett företag som du är intresserad av, de flesta stora företag har en historia och det finns mycket roligt där ute, oavsett om det är Rolex eller Vostok.
Gillar Omegas vintage dinkor, men jag antar att inte du gör det ;)
 

NICe

Breitling
Hydroconquest eller DS Action Diver...
Så sjukt jävla less på frågan som dyker upp minst tre gånger i månaden. Vet du vad @Adrianolsson köp den klockan som sitter bäst på din handled när du är hos en återförsäljare och provar.
Och bara för att du är ny här KS så får du av mig 5% rabatt nästa gång jag säljer en klocka, använd rabattkoden: DödÅtOmega.


Helt rätt prova och undersök klockorna, närmare vad känns rätt för just dig.

Sen kan jag inte annat än hålla med om vintage, finns så många godbitar där ute..
Omega sitter verkligen på en bra bit.
Kolla runt på forumet och släng ett öga på div auktioner så kan du nog både få en fin klocka och spara några slantar till fler fynd.

Happy hunting och önskar gärna få veta vad det vart i slut änden.
 

Moody

Rolex
Helt rätt prova och undersök klockorna, närmare vad känns rätt för just dig.

Sen kan jag inte annat än hålla med om vintage, finns så många godbitar där ute..
Omega sitter verkligen på en bra bit.
Kolla runt på forumet och släng ett öga på div auktioner så kan du nog både få en fin klocka och spara några slantar till fler fynd.

Happy hunting och önskar gärna få veta vad det vart i slut änden.
Har kollat på mycket vintage nu ikväll och är sugen på att prova en. Tack ska försöka komma ihåg att lägga ut vad det blir!
 

PCB

Audemars
min första riktiga klocka var en HC,,men som många andra flippades den snart för att gå djupare ner i klockträsket.
nu när man har/haft ,det mesta man varit sugen på ,så införskaffades en HC igen:)
tycker faktiskt inte mycket slår den
,grymt prisvärd,passar både till fest och vardag,
helt egen design, en av få dykare som ärligt inte kan beskyllas för att låna detaljer från submariner;)
IMG_3971.JPG


och BTW ...en HC ska vara svart och 41mm. annars är den inte äkta:D
 
Senast ändrad:

Moorflax

Patek
2-Faktor
Om Långkines är med bland valen så väljer man alltid det andra alternativet.
Certina är alltså the way to go detta fall. :)
 

Fredig

Cartier
Om du skall gå för vintage får du lägga till en väntad service i budgeten. När jag hör hur du pratar låter det som båda klockorna du väljer mellan egentligen inte är det du söker. Självklart är det roligt med en ny klocka men du kommer antagligen gå några slantar minus när du får för dig att flippa.
 

Moody

Rolex
Om du skall gå för vintage får du lägga till en väntad service i budgeten. När jag hör hur du pratar låter det som båda klockorna du väljer mellan egentligen inte är det du söker. Självklart är det roligt med en ny klocka men du kommer antagligen gå några slantar minus när du får för dig att flippa.
Ska jag köpa en vintage så ska jag försöka hitta en hyffsat nyservad. Ska in nästa vecka och kolla på Longines Hydroconquest och en LDD och se vad jag tycker om dom IRL :)
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Jag skulle köpa HC:n alla dagar i veckan. Men jag skulle välja denna modellen.
longines-L3.694.4.53.2_LRG.jpg

Alternativt denna
longines-L3.695.4.19.6_LRG.jpg

Blir en helt annan klocka med den här tavlan! Och om du kan tänka dig quartz så finns den som det också.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Varför tycker du så? :)
Svårt att ge ett vettigt svar på det egentligen. Klockorna gör verkligen ingenting för mig. Känns tråkiga och könlösa.
Var med i en passaround i somras på en som jag hade stora förhoppningar på. Besvikelsen var stor i slutet på veckan. :(
Men allt detta är så klart en högst subjektiv åsikt :)
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Longines har ju ETA verk. Precis som omega, Breitling, Panerai mm.
Dessutom har jag själv haft en conquest dock chronografen men jag gillade verkligen den. Hängde med länge och hade den nästan varje dag på armen. Du kommer inte ångra dig och andrahandsvärdet är ok på den.
Lycka till
 
Topp