• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags för nytt!

Vilken föredrar ni?


  • Totala väljare
    31
För ett par månader sedan fick jag min Glycine Combat Sub. Direkt när jag såg den blev jag förtrollad. En fantastiskt vacker och bra klocka för pengarna. Jag älskar den och har burit den i princip varje dag sedan dess... Men då jag blev mer och mer aktiv här på KS blev jag sugen på mer. Jag ville ha en till!

Jag började med att kolla runt på Tag och Breitling. Jag gillade den sportiga auran runt Tag och tuffheten kring Breitling. Jag letade och letade, men fann aldrig "min" klocka... Efter en tids sökande märkte jag att varken Tag eller Breitling hade något för mig (i den prisklassen). Jag letade runt bland flera tillverkare men fann aldrig den klocka jag verkligen ville ha. Jag började tänka att jag kanske skulle nöja mig med det jag har...

Men en dag fick jag ett tips av en forummedlem om att kolla in DJ 1601/1603/16220 och Longines Master Collection - Longines - L2.693.4.78.3. Två väldigt vackra klockor som jag gillar skarpt. Även fast den ena hade den coolaste komplikationen jag vet, håller jag nog DJ:n lite högre än månfasen, Rolex är ju alltid Rolex... ;)


Men jag har fortfarande inte bestämt mig för vilken klocka det skall bli. Jag är endast 15 bast och min budget är 15 000:- +/-.

Det jag är ute efter är en klocka som jag lika gärna kan ha till skolan såväl som till fest. En klocka som funkar till det mesta. Helst automat och med vit tavla. Men förutom det har jag inga fler krav. Så om ni har några andra förslag, hit me!

Tack på förhand!
 

Icaras

Rolex
DJ är nog det lättaste! Med tanke på att du är 15år gammal så antar jag att du har smala handleder ;), 36mm vore då perfekt. Finns inte så mycket snyggt med vit tavla för 15' vad jag vet :/
 
Här kommer bilder:
DJ 1601 (lånad bild).
forbes5.jpg


Longines (lånad bild)
Longines_Moonphase.jpg


DJ 16220 (lånad)
P1490906_zps5b94f076.jpg


DJ 1603 (lånad)
Rolex-Datejust-1603_2009-10-09_15-01-20_800.jpg
 

Galaxy

Rolex
1601!! Valde mellan exakt samma modeller som dig, och vitguldsringen är mkt snyggare än machine engined turn tkr jag, dessutom kul detalj! 4-siffriga referenser har även pie-pan tavlor som redan där slår 5-siffriga på fingrarna.
Lite sällsynt med vit tavla, men silver finns det ju en hel del av, eller silver med guldindex som jag köpte!

Jag valde inte Longinesen pga av att jag i stort sett är OWG, och 3ATM + alla komplikationer tycker jag gör att det känns mer som en "nöjesklocka" om du förstår vad jag menar...
image.jpg


Hör gärna av dig i PM eller här om du har fler funderingar till en nybliven DJ-ägare! :)
 
1601!! Valde mellan exakt samma modeller som dig, och vitguldsringen är mkt snyggare än machine engined turn tkr jag, dessutom kul detalj! 4-siffriga referenser har även pie-pan tavlor som redan där slår 5-siffriga på fingrarna.
Lite sällsynt med vit tavla, men silver finns det ju en hel del av, eller silver med guldindex som jag köpte!

Jag valde inte Longinesen pga av att jag i stort sett är OWG, och 3ATM + alla komplikationer tycker jag gör att det känns mer som en "nöjesklocka" om du förstår vad jag menar...
image.jpg


Hör gärna av dig i PM eller här om du har fler funderingar till en nybliven DJ-ägare! :)

Silvertavlan är ju skitsnygg! Jag ska kolla runt lite, men det står mellan 1601 och 16220 just nu :)
 

Bruset

Panerai
Rolex innan du gått ut grundskolan? Din mentor kommer kalla dina vårdnadshavare till samtal om hen har någon koll på klockor.
Jag röstar på en moped!

Nä då, men DJ tror jag skulle se märkligt ut..
 
Rolex innan du gått ut grundskolan? Din mentor kommer kalla dina vårdnadshavare till samtal om hen har någon koll på klockor.
Jag röstar på en moped!

Nä då, men DJ tror jag skulle se märkligt ut..

Fast en moped känns lite onödigt, fyller år om tre veckor så då kan jag börja övningsköra. Dessutom förlorar en moped värdet mycket snabbare än en DJ... Cykel funkar dessutom lika bra! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fast en moped känns lite onödigt, fyller år om tre veckor så då kan jag börja övningsköra. Dessutom förlorar en moped värdet mycket snabbare än en DJ... Cykel funkar dessutom lika bra! :)
Arbetar själv på högstadiet och är imponerad både av din språkliga förmåga och ditt mogna tankesätt. Låter som att du vill ha en DJ, så kör på det!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Coolt! Jag röstar också på en Rolex, klart som som fan att grabben ska ha sig en Rolle! Får du tag på en femsiffrig för dom pengarna så köp den. Helt rätt, moped är för töntar, bättre att skaffa sig en Epa istället :D. Ser framemot din paketöppningstråd, lycka till med klock/Rolex köpet Mrsheepshooter...
 
Coolt! Jag röstar också på en Rolex, klart som som fan att grabben ska ha sig en Rolle! Får du tag på en femsiffrig för dom pengarna så köp den. Helt rätt, moped är för töntar, bättre att skaffa sig en Epa istället :D. Ser framemot din paketöppningstråd, lycka till med klock/Rolex köpet Mrsheepshooter...[/quote

Rolexkungen har talat ;) Nu är det nog bestämt, det blir en DJ. Nu är det bara letandet kvar! Tack så mycket förresten :)
 
Topp