Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Dags för service av tudor classic date-day?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Boozer_87, 9 mars 2016.

1. Boozer_87
    Trådstartare

Boozer_87 Torpare

Hej! Helt ny på forumet och ganska färsk på klockor, dock finns en sjuk passion för dessa trevliga fina ting. Har en lite fråga jag hoppas jag kan få hjälp med. Har som i överskriften köpt en begagnad tudor från 2009. Min första "finare" klocka. Har "klockat" den idag, visserligen bara över en 8h-period. Men under dessa 8 timmar går den 3sek före, är detta normalt eller tyder det på servicebehov eller faller det inom marginalen? Vill tacka ks för en underbart fin och seriös sida med mkt trevliga tips och annat / Bobban

2. natovintage

natovintage Präst

Från:
    Olsztyn, Polen
    Det låter som 9s/dygn [EDIT]: eller mer/mindre. Alltså hyfsat normalt. Det kan också variera från läge till läge. nu vet jag inte ifall du bar klockan under dessa 8 timmarna eller haft den liggandes. Men som sagt kan gå +/- någon sekund beroende på hur klockan används. Så låter normalt detta :)

3. Boozer_87
    Trådstartare

Boozer_87 Torpare

Ska även se hur mkt det diffar efter 24 h. Tack för snabbt svar mvh Bobban

4. Boozer_87
    Trådstartare

Boozer_87 Torpare

Klockan har burits under denna tid

5. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
  6. Boozer_87
    Trådstartare

Boozer_87 Torpare

18 sekunder över dygn för fort borde ju räknas som ett dåligt resultat? Det är in på service som gäller? Vet att det är svår fråga men något hum om vad en service går på? Mvh

7. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    ja det kan nog behövas där. Hos Rob.E och Nymans ur så tar dom 5500+delar om jag inte minns fel. Annars får någon rätta mig

Mårtenssons ur Brookfield