Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag brukar köra hakka men det är väl 8 eller högre nu. Fulldubbat är bästkollar på däck till nya bilen. michelin x-ice north eller nokian hakka 7? någon som har åsikt?
det är dubbat som gäller.
kollar på däck till nya bilen. michelin x-ice north eller nokian hakka 7? någon som har åsikt?
det är dubbat som gäller.
har såklart en knepig dimension... 235/55 18. kan vara det. skall kolla upp det.Jag brukar köra hakka men det är väl 8 eller högre nu. Fulldubbat är bäst
Har Hakka 7 Suv på (225/60 17) vår Subaru Forester och jag upplever dessa som lite "halkiga" också. Som att de flyter lite ovanpå snö och is. Man får parera duktigt ibland.Jag har kört Hakka7 i vintras men jag upplever dessa som lite "halkiga". Kan också vara att de inte har rengjorts riktigt med avfettning.
Har Hakka 7 Suv på (225/60 17) vår Subaru Forester och jag upplever dessa som lite "halkiga" också. Som att de flyter lite ovanpå snö och is. Man får parera duktigt ibland.
Hade X-Ice North på Legacyn vi hade tidigare och de kändes mycket stabilare, helt odramatisk i snömodd och på is.
Fan, t o m de 235'or odubbde Kumho jag har på min STI går betydligt stabilare totalt sett än Hakka gör.
Till största delen beror det nog på dimensionen. Skall man åka fort på snö och is måste det se ut så här (tyvärr):