• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

dags för vinterdäck...

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
kollar på däck till nya bilen. michelin x-ice north eller nokian hakka 7? någon som har åsikt?

det är dubbat som gäller.
 

Jörgen A

Omega
2-Faktor
Jag har kört Hakka7 i vintras men jag upplever dessa som lite "halkiga". Kan också vara att de inte har rengjorts riktigt med avfettning.
Har Hakka 7 Suv på (225/60 17) vår Subaru Forester och jag upplever dessa som lite "halkiga" också. Som att de flyter lite ovanpå snö och is. Man får parera duktigt ibland.
Hade X-Ice North på Legacyn vi hade tidigare och de kändes mycket stabilare, helt odramatisk i snömodd och på is.
Fan, t o m de 235'or odubbde Kumho jag har på min STI går betydligt stabilare totalt sett än Hakka gör.
 

Kaha

Omega
Har Hakka 7 Suv på (225/60 17) vår Subaru Forester och jag upplever dessa som lite "halkiga" också. Som att de flyter lite ovanpå snö och is. Man får parera duktigt ibland.
Hade X-Ice North på Legacyn vi hade tidigare och de kändes mycket stabilare, helt odramatisk i snömodd och på is.
Fan, t o m de 235'or odubbde Kumho jag har på min STI går betydligt stabilare totalt sett än Hakka gör.

Till största delen beror det nog på dimensionen. Skall man åka fort på snö och is måste det se ut så här (tyvärr):
halls-winter-rally-2012-60328785.jpg
 

Jörgen A

Omega
2-Faktor
Till största delen beror det nog på dimensionen. Skall man åka fort på snö och is måste det se ut så här (tyvärr):
halls-winter-rally-2012-60328785.jpg

Givetvis gör dimension sitt men som jag skrev; mina ännu bredare och odubbade Kumho (på en betydligt starkare bil dessutom) beter sig i stort sett odramatiskt medans de dubbade Hakka 7'orna inte gör det så det handlar inte bara om dimension i mitt fall.
 
Senast ändrad:
Topp