Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

dags för vinterdäck...

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Kejsaren, 22 september 2016.

1. Kejsaren
    Trådstartare

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    kollar på däck till nya bilen. michelin x-ice north eller nokian hakka 7? någon som har åsikt?

det är dubbat som gäller.

Chuck gillar detta.
  2. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Jag brukar köra hakka men det är väl 8 eller högre nu. Fulldubbat är bäst :)

3. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag har kört Hakka7 i vintras men jag upplever dessa som lite "halkiga". Kan också vara att de inte har rengjorts riktigt med avfettning.

4. Kejsaren
    Trådstartare

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    har såklart en knepig dimension... 235/55 18. kan vara det. skall kolla upp det.

5. Jörgen A

Jörgen A Bonde

Har Hakka 7 Suv på (225/60 17) vår Subaru Forester och jag upplever dessa som lite "halkiga" också. Som att de flyter lite ovanpå snö och is. Man får parera duktigt ibland.
    Hade X-Ice North på Legacyn vi hade tidigare och de kändes mycket stabilare, helt odramatisk i snömodd och på is.
    Fan, t o m de 235'or odubbde Kumho jag har på min STI går betydligt stabilare totalt sett än Hakka gör.

Eurenius gillar detta.
  6. hedbrg

hedbrg Borgare

Har hakka8 på e92an och är toknöjd, lite för bra grepp kanske :D

7. Bottega

Bottega Bonde

Från:
    Stockholm
    glöm inte registrera dig på www.hakkaskyddet.se när du köper nya däck. Bra garanti om något blir fel.

Köper du däck så kan jag skicka dig en Nokian mössa, perfekt till vintern :eek:

8. Chuck

Chuck Friends of KS

Dubbat i Skåne? :bag:

9. Kaha

Kaha Bonde

Till största delen beror det nog på dimensionen. Skall man åka fort på snö och is måste det se ut så här (tyvärr):

Dru, krämbulle och plattfot gillar detta.
  10. Jörgen A

Jörgen A Bonde

Givetvis gör dimension sitt men som jag skrev; mina ännu bredare och odubbade Kumho (på en betydligt starkare bil dessutom) beter sig i stort sett odramatiskt medans de dubbade Hakka 7'orna inte gör det så det handlar inte bara om dimension i mitt fall.

Senast ändrad: 22 september 2016