Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Daily Beatern behöver batteri

Diskussion i 'Diskussion' startad av Onelund, 24 juli 2013.

1. Onelund
    Trådstartare

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Som rubrikerna lyder, dax för batteribyte, någon som kan rekomendera en verkstad för det? Sist jag gjorde det så var jag i NY och lämnade in klockan på förmiddagen och kunde hämta den följande morgon, Där jag bor nu har urmakaren semesterstängt tom v 33 :(

Har hört på ryktesvägar att man numera måste skicka in dessa för klockbyte. Vet ej om detta stämmer.

2. POO

POO Präst

Vet inte vilken klocka det är eller var i landet du vill lämna in den men batteribyten brukar generellt inte vara så hemskt svårt att få till, ens för en lallare på hörnet.

3. Onelund
    Trådstartare

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Ah försökte bifoga en bild men det sket sig visst, det är en Breitling Emergency

4. POO

POO Präst

Tänkte faktiskt först reservera mig för om det var en Emergency i förstaposten!
    Då har jag tyvärr inget att komma med mer än valfri Breitling AD...

5. Onelund
    Trådstartare

Onelund Biskop

Från:
    Småland
  6. Onelund
    Trådstartare

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Sådärja nu funkade tom bilduppladdningen

7. Rikard

Rikard Bonde

Från:
    Västerås
    Vad jag har fått höra av återörsäljare så bjuder de på första bytet sen måste man betala för en service typ, ca 4-5tusen kr. De går igenom hela klockan och kollar så larmet funkar och byter ev någon del.

Fast nu vet jag att Breitling har semesterstängt ca 4 veckor så det lär dröja innan de kan göra den tyvärr.

8. Onelund
    Trådstartare

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Ja första servicen bjöd de på men det var ett tag sedan, senaste batteribytena gav jag ca 1200sek för vilket är helt ok då den även provtrycktes, test för larmet fick jag med när jag köpte den så att behöva betala 5000papp för en service/batteribyte verkar mycket imo

9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Men du tycker 1200kr för batteribyte är ok?
    Trycktest kostar 200kr och ett batteri 40kr.
    "Problemet" är nog snarare GPS-larmfunktionen.

10. Rikard

Rikard Bonde

Från:
    Västerås
    Jo, ska tydligen va genomgång av larmet de tar rikligt betalt för.

11. Onelund
    Trådstartare

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Är tre batterier, trycktestet tycker jag är ok de tar betalt för, det är inget jag kan göra själv, att testa nödsändaren kan jag göra själv. 1200 är rimligt. 5000 är orimligt

12. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    En daily beater behöver inte batteri :)

13. Onelund
    Trådstartare

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Haha om du skulle råka i nöd o behöver omedelbar evakuering så kan ett distress call vara värt ett batteri eller två :)

verkar bli ett gediget räcke du bygger iaf

jabla gillar detta.
  14. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Byt själv? Finns väl folk som gör det?

Mårtenssons ur Brookfield