• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Daily Beatern behöver batteri

Onelund

Rolex
Som rubrikerna lyder, dax för batteribyte, någon som kan rekomendera en verkstad för det? Sist jag gjorde det så var jag i NY och lämnade in klockan på förmiddagen och kunde hämta den följande morgon, Där jag bor nu har urmakaren semesterstängt tom v 33 :(

Har hört på ryktesvägar att man numera måste skicka in dessa för klockbyte. Vet ej om detta stämmer.


jvkl3zx
 

POO

Panerai
Vet inte vilken klocka det är eller var i landet du vill lämna in den men batteribyten brukar generellt inte vara så hemskt svårt att få till, ens för en lallare på hörnet.
 

Rikard

Omega
Vad jag har fått höra av återörsäljare så bjuder de på första bytet sen måste man betala för en service typ, ca 4-5tusen kr. De går igenom hela klockan och kollar så larmet funkar och byter ev någon del.

Fast nu vet jag att Breitling har semesterstängt ca 4 veckor så det lär dröja innan de kan göra den tyvärr.
 

Onelund

Rolex
Ja första servicen bjöd de på men det var ett tag sedan, senaste batteribytena gav jag ca 1200sek för vilket är helt ok då den även provtrycktes, test för larmet fick jag med när jag köpte den så att behöva betala 5000papp för en service/batteribyte verkar mycket imo
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men du tycker 1200kr för batteribyte är ok?
Trycktest kostar 200kr och ett batteri 40kr.
"Problemet" är nog snarare GPS-larmfunktionen.
 

Onelund

Rolex
Men du tycker 1200kr för batteribyte är ok?
Trycktest kostar 200kr och ett batteri 40kr.
"Problemet" är nog snarare GPS-larmfunktionen.
Är tre batterier, trycktestet tycker jag är ok de tar betalt för, det är inget jag kan göra själv, att testa nödsändaren kan jag göra själv. 1200 är rimligt. 5000 är orimligt
 

Onelund

Rolex
Haha om du skulle råka i nöd o behöver omedelbar evakuering så kan ett distress call vara värt ett batteri eller två :)

verkar bli ett gediget räcke du bygger iaf
 
Topp