• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Damklocka med grym lume?

JohanHLM

Rolex
Brukar bli aningen irriterad då frugan mitt i natten kan fråga vad klockan är precis då jag håller på att somna och eftersom hon snart fyller år skulle det passa att ge henne något med bra lume så hon själv kan kolla det.
Hon är totalt ointresserad av klockor (därmed funkar det lika bra med quartz som automat) och har ganska tunna handleder.
Hade tänkt mig något för 1-2tkr (nytt el. beg), t.ex. kanske det skulle fungera med en vit Seiko monster som jag kan tycka är lite unisex dock kanske den blir för klumpig. Finns det något annat för en billig peng?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mondaine gör sängklockor med tritium tubes. Kostar 2000kr om jag inte minns fel och kan beställas hos Klockmaster.
a992-truk-14sbb-feature.jpg


Finns även för handleden med svart eller vit urtavla.
Mondaine-Railway-tritium-61.jpg
 

JohanHLM

Rolex
yonsson skrev:
Mondaine gör sängklockor med tritium tubes. Kostar 2000kr om jag inte minns fel och kan beställas hos Klockmaster.
a992-truk-14sbb-feature.jpg


Finns även för handleden med svart eller vit urtavla.
Mondaine-Railway-tritium-61.jpg

Tackar för förslaget men tanken var ett armbandsur som hon även kan använda övrig tid på dygnet då hon behöver kolla tiden med tanke på annat än hur många timmar hon hinner sova innan det är dags för lillkillen att amma :)
Tyckte tyvärr inte denna var tillräckligt feminin.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
victorinox vet jag har dammodeller och bra lume.
om det sedan är ett märke som du gillar får du själv avgöra.

Med vänlig hälsning,
 
Topp