• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Damur till flickvän ca 6 k

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Flickvännen fyller år här framöver och tänkte att det kanske kunde vara trevligt med en lite roligare klocka. Tyvärr inrymmer dock inte budgeten några större kostnader för närvarande, men siffran i rubriken känns ganska lagom. Finns det några roliga damur man får för denna summa, begagnat som nytt? Av hennes preferenser har jag förstått att hon inte är så förtjust i "tjejiga klockor", så jag förmodar att väldigt små och blingiga klockor går bort. Samtidigt torde hennes armstorlek utesluta stora dykare. Hon har för närvarande en Triwa Nevil på 42 mm och den är nog i mitt tycke för stor för henne egentligen.
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Någon midsize dykare kanske. En beggad Tag Heuer kanske skulle vara något för damen?

blogger-image--800001978.jpg


670514461_o.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag anser att den är roligare än en Triwa, bra storlek och quartz vilket många tjejer föredrar. Kom med mer än ett drygt "what" nästa gång. Kanske ett tips?


Hehe, jaha, jag fattade inte att det var ett allvarligt förslag :D

Edit: förslag som slår en lökig tag heuer med hästlängder är många modeller från Longines, Certina, Tissot och Omega i det prissegmentet.
 
  • Like
Reactions: JLW
Nu är även jag där TS var för några månader sedan. Jag har dock en budget på max 3k då det är mycket annat förestående och det endast är en "simpel" födelsedag i den bemärkelsen är det är galet ojämnt och annat :) Min flickvän blir dessutom förbannad om jag köper dyra saker till henne :O

Har därför tittat på följande klockor som ändå känns ok och som samtidigt vad jag tror tickar i ganska många boxar för henne. Hon har pratat om vitt och gummi eller vit länk samt inte så stor (max 35 tänker jag). Vilken tror ni på eller har ni andra tips på liknande tas det tacksamt emot då tiden börjar bli riktigt knapp!

certina-C014.217.17.011.00_MIN.jpg

certina-C014.235.17.011.00.jpg

seiko-SXDE85.jpg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Som uppdatering är flickvännen nu sugen på en constellation pie pan så får väl försöka att hitta en sådan till bra pris :) tyvärr har de ju gått upp enormt i pris :(
 

tomva1

Omega
Hoppar på denna. Sambon har i liten mån börjat intressera sig för att hitta en automatare. Alltid något! Hon fastande för några av certinas damur. Tycker faktiskt att en redig dykare på tjejen kan se jäkligt bra ut.
 
  • Like
Reactions: Man

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Hoppar på denna. Sambon har i liten mån börjat intressera sig för att hitta en automatare. Alltid något! Hon fastande för några av certinas damur. Tycker faktiskt att en redig dykare på tjejen kan se jäkligt bra ut.
Min flickvän lånad min Seiko SKX007 och får konstant komplimanger för hur fin klocka hon har :)
 

tomva1

Omega
Min flickvän lånad min Seiko SKX007 och får konstant komplimanger för hur fin klocka hon har :)
Haha kul att du nämnde det. Min traskade nämligen runt här hemma med min 007 igår! Klagomålet hon hade var att den är aningen hög. Kan jag väl iofs förstå. Kanske ska börja spana efter någon lite nättare dykare :) Sizen annars tycker jag är schysst även på damer.
 
  • Like
Reactions: Man
Topp