• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dare to be square - Kvadratiska klockor

Psykel

Patek
Jag har en kvadratisk klocka jag är grymt sugen på: Seiko 66-5010. Om nån mot förmodan skulle sitta på en så är jag intresserad av affär!
Stulna bilder från nätet nedan. Speciellt den blåtavlade är jag sugen på!
0

$_3.JPG
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Postar i fyrkantstråden också! Alltså en Favre-Leuba 30x30 mm, 60-tal(?) radium tavla! Cal. FL 1152 som togs fram tillsammans med Doxa, Eberhard, Girard-Perregaux och Zodic. Mycket trevlig vintage-fyrkant om jag får säga det själv. Och förskonad från Asien och kreativt tavelskapande! :happyhappy:
img_0200-jpg.492249
img_0202-jpg.492250
img_0203-jpg.492251
img_0201-jpg.492252
img_0196-jpg.492253
 

Rolfen

Rolex
Postar i fyrkantstråden också! Alltså en Favre-Leuba 30x30 mm, 60-tal(?) radium tavla! Cal. FL 1152 som togs fram tillsammans med Doxa, Eberhard, Girard-Perregaux och Zodic. Mycket trevlig vintage-fyrkant om jag får säga det själv. Och förskonad från Asien och kreativt tavelskapande! :happyhappy:
img_0200-jpg.492249
img_0202-jpg.492250
img_0203-jpg.492251
img_0201-jpg.492252
img_0196-jpg.492253
Vilken läckerbit! Hör av dig om du tänker släppa den i framtiden.
 

Psykel

Patek
Postar i fyrkantstråden också! Alltså en Favre-Leuba 30x30 mm, 60-tal(?) radium tavla! Cal. FL 1152 som togs fram tillsammans med Doxa, Eberhard, Girard-Perregaux och Zodic. Mycket trevlig vintage-fyrkant om jag får säga det själv. Och förskonad från Asien och kreativt tavelskapande! :happyhappy:
img_0200-jpg.492249
img_0202-jpg.492250
img_0203-jpg.492251
img_0201-jpg.492252
img_0196-jpg.492253
Knep du den på Tradera som såldes tillsammans med en Lagonda och en Timex? Urk på dig isåfall! :rage:
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Knep du den på Tradera som såldes tillsammans med en Lagonda och en Timex? Urk på dig isåfall! :rage:
Japp det är den! Du var med och budade va?! Men du kanske var ute efter Lagondan eller Facit (inte Timex)?! ;) De är naturligtvis till salu! :happyhappy:

Och apropå URK! Den va riktigt skitig! Men nu är det ren o fin!
 

Psykel

Patek
Japp det är den! Du var med och budade va?! Men du kanske var ute efter Lagondan eller Facit (inte Timex)?! ;) De är naturligtvis till salu! :happyhappy:

Och apropå URK! Den va riktigt skitig! Men nu är det ren o fin!
Jopp! Tyvärr var jag på bio den kvällen. Såg Logan, som var riktigt bra, så var ju inte helt misslyckat. Men två minuter innan eftertexterna kände jag en vibration i fickan och när filmen var över och jag var påväg ut såg jag mailet om att jag blivit överbjuden. Det var två minuter efter att auktionen var över.
Stort grattis, dock! Den var sjukt fin! Så jäkla snyggt med datumet i hörnet. Zenith har ju en modell med samma layout.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Jopp! Tyvärr var jag på bio den kvällen. Såg Logan, som var riktigt bra, så var ju inte helt misslyckat. Men två minuter innan eftertexterna kände jag en vibration i fickan och när filmen var över och jag var påväg ut såg jag mailet om att jag blivit överbjuden. Det var två minuter efter att auktionen var över.
Stort grattis, dock! Den var sjukt fin! Så jäkla snyggt med datumet i hörnet. Zenith har ju en modell med samma layout.
Tackar och lite tur för mig att du missade! Kunde blivit ett tufft krig... F-L och Zenith har haft nära samarbete en gång i tiden, F-L sålde Zenith, framförallt i Asien (Indien), så det har nog sneglats en hel del på Zeniths design. (eller är det Zenith som lånat...?) Finns också en hel del klockor som är märka både med F-L och Zenith där ute. Men jag misstänker att de flesta med dubbelmärkning såldes i just Indien och att köpa F-L/Zenith från just Indien kan ju aldrig sluta bra!!! Bildexempel nedan.
1bd8b493322deb129f482d51171b2888.jpg

5844c37736851f73d1b3af71c6ff3829.jpg
 

Rolfen

Rolex
Tackar och lite tur för mig att du missade! Kunde blivit ett tufft krig... F-L och Zenith har haft nära samarbete en gång i tiden, F-L sålde Zenith, framförallt i Asien (Indien), så det har nog sneglats en hel del på Zeniths design. (eller är det Zenith som lånat...?) Finns också en hel del klockor som är märka både med F-L och Zenith där ute. Men jag misstänker att de flesta med dubbelmärkning såldes i just Indien och att köpa F-L/Zenith från just Indien kan ju aldrig sluta bra!!! Bildexempel nedan.
1bd8b493322deb129f482d51171b2888.jpg

5844c37736851f73d1b3af71c6ff3829.jpg
Jag får väl vara nöjd med att jag faktiskt har en sådan Zenith
Kvadrat.jpg
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
En lite uppdatering kring min fyrkant! Kom på att det brukar ju stå i dessa fyrkantiga EPSA compressor 2-boetter när de är gjorda. Glömde helt bort att kolla det när jag pillade med den, men då var det tur att jag tog en bild (ursäkta kvalitén) i alla fall. Och mycket riktigt 10-64, oktober 1964! :)
IMG_2699[1].JPG

IMG_2675[1].JPG

DDE. BR + 14031/63 10-64 och den lilla EPSA-dykaren
 
Topp