• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dark Side of the Moon

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Vad vet vi?

Finns den tillgänglig ? Kostar?

Blev lite sugen...
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Fjantigt. Fatta vad mycket klocka man får om man väljer annat för 90 papp. Omega brukar ju falla rätt gött i värde också, så det känns ju vansinnigt att köpa till fullpris.

90 rök för den känns lite bulkigt....men om 8 år kostar en platt sub .... 90 lakan....

Den är iofs rätt sval i helsvart.....men då finns det andra modeller som kostar 3-4 ggr mer som verkligen får en att klia sig i skalpen....har nästan slutat att höja på ögonbrynen över priser som kan anses vara häftiga.....det är lixom en del i strategin.... hade den kostat lite mer än en SS så hade målgruppen fnyst åt den..... nu fnyser vi övriga....
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Var inne idag för att, bland annat, testa den hos Rob E men fanns inget ex i butik desvärre! Grymt snygg och bra alternativ till IWC Top Gun som är på tok för stor för mina handleder.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Var inne idag för att, bland annat, testa den hos Rob E men fanns inget ex i butik desvärre! Grymt snygg och bra alternativ till IWC Top Gun som är på tok för stor för mina handleder.
Om jag inte missminner mig så är väl IWC Top Gun 46mm? och om den är på tok för stor för dig så tror jag även denna Omega ''dark side of moon'' som är på 44,25mm också är för stor för dig. :(
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Om jag inte missminner mig så är väl IWC Top Gun 46mm? och om den är på tok för stor för dig så tror jag även denna Omega ''dark side of moon'' som är på 44,25mm också är för stor för dig. :(

IWC Top Gun finns i 44mm och 46mm.
44'an bär nätt
Dark Side lär bära betydligt större

Edit: Nya Miramar TG finns nog bara i 46mm

Edit2: Skulle jag välja en keramisk kronograf idag, skulle det bli denna (i samma prisklass)

3y7y6e4y.jpg
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Den Jaegern som Chrisse nämner ovan är riktigt cool, provade den inne på NK i GBG och blev såld direkt! Men om jag inte minns fel så var prislappen på över 100 000:-

Angående Omegan så tycker jag den är riktigt fet, men skulle inte betala i närheten av 90k för den.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Går nog att plocka upp beggad för en bättre peng på C24 om några månader. Cool klocka - helt klart - men 90 lök är för mkt. Då hade jag hellre bunkrat mer pengar och gått på en AP ROC (visserligen ej svart, men en cool chrono)
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
66000kr tycker jag lät väldigt "billigt", har googlat lite snabbat men har inte stött på så låga priser.

Såg att det även fanns en på Chrono24 från England, den kostar 90k
http://www.chrono24.se/omega/speedm...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
Såg det också och sa jag tyckte det verkade billigt. De sa att de följde Omegas prissättning. Är dock för dåligt insatt för att säga om det finns två modeller. När jag nämnde priserna jag sett blev biträdet väldigt förvånat.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Rättfärdigas? Vad rättfärdigar ett pris på 90k för en klocka bortsett från image eller känslan den ger bäraren?

Tillverkningskostnaden är ju aldrig i paritet med pris oavsett om det är Patek eller Omega.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Det var dåligt ordval av mig. Det jag syftade på är att erbjudandet av ett kermaiskt case är för mig, och säkert många andra, inte tillräckligt speciellt eller lockande i prisklassen 90k
 

morrism

Audemars
Såg det också och sa jag tyckte det verkade billigt. De sa att de följde Omegas prissättning. Är dock för dåligt insatt för att säga om det finns två modeller. När jag nämnde priserna jag sett blev biträdet väldigt förvånat.


Du förväxlar inte den med speedmaster moonphase? De ligger runt 60-70
 
Topp