• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust 116200 eller Explorer 1 114270, vad hade ni valt?

Explorer 1 eller Datejust?

  • Explorer

    Röster: 28 58.3%
  • Datejust

    Röster: 20 41.7%

  • Totala väljare
    48

Dan Fixx

Breitling
En sprillans Datejust från AD till bra pris eller en mellan 5 - 10 år gammal Explorer 1 i bra skick utan tillbehör som box mm?

I valet och kvalet som ni förstår....:)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Öö blir lite förvirrad. Du får väl en sprillans Explorer 1 från AD inom samma budget som en sprillans DJ. Explorer 1 kostar väl strax under 50k oprutat.

Finns de pengarna hade jag köpt Explorer 1 ny.
 

Mr Chance

Kalmar
En sprillans Datejust från AD till bra pris eller en mellan 5 - 10 år gammal Explorer 1 i bra skick utan tillbehör som box mm?

I valet och kvalet som ni förstår....:)

Plättlätt!

lO5FUAy.jpg


:D
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Datejust är gött..
pa5aqymu.jpg


Men om jag bara får ha en:
u8u9evyt.jpg


PS.
116200 är riktigt go med vit sticktavla och roulette men det blir lite mycket med blanka bandhorn och PCL. Om det blir en ny DJ så gäller blå tavla på jubilee för mig.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Ah, det kanske inte handlar om DJII slår det mig. Då är det kanske en annan femma. Upp till vad du gillar. Beggad DJ då. ;)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Tror bestämt du redan fått en form av svar från mig. ;)

Börja med en Explorer... Och lägg till en DJ senare. En DJ är enkel att få fatt i. Och en bra modell att gå vintage på. Väsentligt billigare än vintage Explorers.

Mvh A
 

Fiffi

Omega
2-Faktor
stod och klämde på en 114270 ... så la Molle ut bilder på sin Blå DJ. Livet har sugit efter detta ... jag är fast mellan två hötappar och obeslutsamheten har fått ett nytt ansikte!

En fet bonus och ett dubbelinköp kvarstår
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Beror lite på vilken DJ vi snackar om... Med slät ring och oysterlänk så blir den ju "nästan" som en exp1 med datum. Isåfall säger jag DJ.
 

Mauritz

Rolex
En ny DJ från AD eller en 5-10 år "gammal" Exp.1 utan några tillbehör, enkelt val ny DJ ( lite beroende på modell iof.)
Molles modell alla dagar i vecka före en gammal EXP.1.
 
Topp