Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Datejust 16200 går lite snabbt, åtgärd nödvändig?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Swizz beat, 23 september 2016.

1. Swizz beat
    Trådstartare

Swizz beat Stadsbo

Från:
    Västkusten
    IMG_3890.PNG
    För en tid sedan inhandlade jag en pre-owned Datejust 16200 från 2005 som enligt säljaren (har goda referenser på KS) skall ha servats för cirka två år sedan (kvitto etc. finns dock inte och servicen skall ha gjorts av tidigare ägare innan den person jag köpte av). Efter regelbunden användning kan jag konstatera att klockan (oavsett vilken position jag lämnar den på natten) håller +7 sekunder snabbt per dygn. Detta ligger alltså precis utanför det tillåtna COSC intervallet på +6 sek/dygn.
    Är det i detta läge någon idé att få klockan servad (kostar en del) eller lämna in den till AD för att få den ruckad? Hade +7 sek/dygn varit något ni stört er på för en pre-owned klocka med ej bekräftad servicehistorik? Vad kan det tänkas kosta att rucka klockan hos en AD?
    /Swizz Beat

2. Point Blank

Point Blank Stadsbo

Från:
    Hufvudstaden
    Ruckning hos AD kostar runt tusenlappen. Hade jag haft den som enda klocka hade jag kanske ruckat den men varvar man fler klockor där man får ställa om tiden rätt ofta tycker jag det inte spelar någon roll ändå om den går några sekunder off.

Swizz beat gillar detta.
  3. Swizz beat
    Trådstartare

Swizz beat Stadsbo

Från:
    Västkusten
    Låter förståndigt, lite så jag resonerar med. Inte min vardagsklocka och den håller stabilt +7 sek/dygn över tid. Känns inte riktigt värt att lägga 1000 SEK på ruckning i detta läge

4. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    image.jpeg Prova med detta .

5. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Jag hade lämnat in och gjort ett gångtest.

6. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
  7. Flipsajd

Flipsajd Torpare

Inget att ha kvar, sälj den till mig ;)

8. Hawk100

Hawk100 Stadsbo

MacGyver ruckade min Sjöö Sandström för en billig peng......

9. Swizz beat
    Trådstartare

Swizz beat Stadsbo

Från:
    Västkusten
    OK tack för tips, kanske blir ett besök till AD och kollar läget. @Flipsajd jag tror att jag behåller den ett tag till :)

Flipsajd gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield