• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust 36mm bezel

Cal80

Omega
Hej!

Sugen på en DJ och kollar på en 36mm stål från slutet 90-talet, men den har en för mig ovanlig bezel - inte den vanliga släta i stål, inte den räfflade i vitguld och inte turn o graph. Av dessa 3 är den egentligen mest lik en turn o graph. Den har en platt profil med upphöjda index vid varje timma. varje index är blankpolerat, men mellanrummen mellan index är matta. Kan inte bestämma mig för om jag tycker den är ok eller kass, den är inte mitt första val.. Men vad är det för bezel?

Någon som har koll på priser på att byta bezel till slät stål?

Prisfråga - en nyservad 36mm stål DJ från slutet av -90 för ca 16'-17'. Box, inget cert, men en ägare och full historik med servicedokumentation. Högt/lågt eller Ok.

Tacksam för all info.

// Calle
 

Cal80

Omega
Hade ingen bra bild, men här är en nu;)

152ytzb.jpg
[/IMG]
152ytzb.jpg
[/IMG]
 

Cal80

Omega
Skall kanske omvärdera...

Jag är van vid större klockor, den minsta klockan jag har är en sportrolex på 40mm. Den största 49mm Oris. Men variation är å andra sidan roligt:happyhappy:

Men oavsett storleken så är jag inte riktigt vän med denna bezel..Åsikt på detta?

Sen priset - är drygt 17' ok för en nyservad date i ett bra skick?

Tackam för all info!

//Calle
 

jabla

Sarlacc
Om den är nyservad av AD tycker jag priset är ok för en date från slutet av 90-talet, dock tveksam till om den blir så lättflippad med den glasringen. Hade själv föredragit en slät.
 
Topp