• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust eller en speedmaster? (Alternativt flera val)

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Yes. Ser ut så här då. (Finns fler färger på tavlan)
image.jpg
image.jpg
 

Malte

Omega
Är det ny som gäller (mer eller mindre) med denna modellen? isåfallat spricker min budget så pass att jag kan köpa en beg sub istället.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Listpris har jag för mig är 49. Men de finns från 35+ för nya på chrono24.
Men är inställningen så säger det sig själv att det är bara att spara ihop lite till och köpa sig en sub istället när det verkar som om det är vad du vill ha.
 

Malte

Omega
Listpris har jag för mig är 49. Men de finns från 35+ för nya på chrono24.
Men är inställningen så säger det sig själv att det är bara att spara ihop lite till och köpa sig en sub istället när det verkar som om det är vad du vill ha.

Njau jag tycker som sagt en sub är över budget så att hitta en annan klocka som blir lika dyr känns bara galet.

Jag tror en speed eller beg datejust blir perfekt. Får försöka testa dem samtidigt.
 

Icaras

Rolex
Njau jag tycker som sagt en sub är över budget så att hitta en annan klocka som blir lika dyr känns bara galet.

Jag tror en speed eller beg datejust blir perfekt. Får försöka testa dem samtidigt.
Borde rimligen gå att ordna upp med någon på forumet, i utbyte mot kaffe/öl. Finns en hel drös som äger DJ och speedy.

Båda ligger på samma pris begagnat, köp i så fall en fin 90-talas speedy så slipper du de fula clapsen på de nya ;). Kan ju även fundera på 3572/3573.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Om du inte bryr dig om datum och bubblor o grejjer, så säger jag Speedy. Lite mer spännande och nästan lika dressig som en DJ. Men sportigare :)
 
Jag röstar på en DJ nu och en speedy nästa gång. Båda är skitfina klockor, men det känns som att speedyn kan vänta.
Du kommer ju vilja ha båda i slutändan. :)
 

jonny

Breitling
Kikar på "ny" klocka med budget på 30-35K. Jag har redan några Omegor i min samling.

Blickarna går mot en Datejust av lite äldre modell alternativt en ny Speedmaster Pro. Även kastat ett öga mot en sub men då spricker budgeten rejält och det är jag väl inte så intresserad av :)

Aldrig haft en rolex så det känns "nytt", samtidigt vore det kul med ännu en Omega till samlingen.

Vad säger ni? Eller har ni tips för ett tredje alternativ i denna mellanmjölksbudget.


Lite äpplen vs apelsiner över frågan

Speedmastern och datejusten är helt olika klockor

Speedmastern är en klassisk sport chrono som funkar till många olika situationer osv

Datejusten måste nog räknas som en klassisk "fin"-klocka

Om du bara ska ha en klocka så kör på speeden

Men om du har flera klockor så tycker jag du ska ta rolexen
 

mouqvist

Rolex
PO är en dykare till semestern, ATn passar till vardagen, det fattas bara en Speedy till rymdresor!
Plus att du får en kronograf.

Lite kul samtidigt att ha en trio från samma märke.
 
Topp