• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust med racing-strap?

OBRKV

Cartier
Tack för ett trevligt forum! Trivs riktigt bra!

Jag har ju nyligen köpt mig en Datejust och sneglat lite på läderband till denna för kul. De band som kallas för Racing-strap (läderband med hål i), vad är era åsikter om såna på exempelvis Datejust? Har ju sett flertal Speedmasters med sådana vilket ser riktigt snyggt ut i mitt tycke.. Någon som kanske har testat och har bild?
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Njaee tycker inte att racing lirar med DJ. Kolla däremot Singulars nya mocka-nato. De verkar riktigt porriga till DJ.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
racingband är fint till en speedmaster för att en speedmaster är ---- en racingklocka. Kolla istället på ett grövre struts eller buffel till en DJ. tycker jag passar bättre. eller om du vill ha ett mer dressat alternativ så blankt svart krokodilband.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Beroende på tavla och vad du vill uppnå skulle jag säga, naturfärgad struts, stingrocka eller ett vanligt hederlig slätt skinnband i cordovanskinn, det senare helt klart underskattat. Se upp med präglade band (fuskcroco) och för stoppade (ej förstoppade) band utan hellre köra på ett jämntjockt band.
 

Jonaz

Rolex
...eller så köper du ett racingband och testar. Det kan ju bli hur snyggt som helst? :)


iPhone | Tapatalk
 

OBRKV

Cartier
Tack för svaren!
Som tidigare medlemmar är det också något jag själv misstänker; det kan se tokigt ut och mycket bättre med ex. krokodilband.

Nåväl, alltid kul med inputs från annat håll! Om det införskaffas ett racingband och jag testar slänger jag gärna upp en bild på resultatet!
 

Hardy

Thug
OBRKV skrev:
Tack för svaren!
Som tidigare medlemmar är det också något jag själv misstänker; det kan se tokigt ut och mycket bättre med ex. krokodilband.

Nåväl, alltid kul med inputs från annat håll! Om det införskaffas ett racingband och jag testar slänger jag gärna upp en bild på resultatet!


tror mocka, croco eller vanligt läder skulle göra sig snyggt. speciellt mot den mörka tavlan!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
En vän till mig bär ibland sin Datejust på racingband;

rolexhoneyracing.jpg
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Det har ju lanserats mocka-NATO från Singular Straps i förra veckan, snart kommer även tvådelade band... ;)
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
hittade denna på internätet, ingen datejust men en tudor, visst racingstrap=racingklocka är en regel men ingen lag, det kan se snyggt ut!
 

Bilagor

  • viklas_1.jpg
    viklas_1.jpg
    40.2 KB · Visningar: 114
Topp