• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Den gråa/silver bullseyetavlan är sällan man ser. Ingen som kan lägga upp lite erfarenheter och bilder? Bild från nätet.
image.jpeg
 

Rolex2222

Breitling
Jag ska sälja min datejust 1603 och skulle vilja veta hur mycket den är värd? Jag har sökt på olika sidor och dom ligger på 15 000- 30 000kr?
Min DJ 1603 år:1971 serie nr 273xxxx med jubileelänk och jag har alla papper kvar (kvitto,kartong och certifikat mm)
Jag fick tillbaka klockan ifrån service för 1vecka sen och då bytte dom en fjäder. Det enda negativa är lite små repor på glaset.
Hur mycket kan jag begära för klockan? Jag har inte sett någon annan som har alla original papper kvar.

Jag har även en Datejust 1600 boet med ett annat armband och krona som jag vill sälja men jag har inte hittat några priser och på nymans ur så sa dom att de inte går att köpa en lös boet så här behöver jag verkligen hjälp med ett ca pris.
Här är bild på DJ 1600 Boet med armbandet:
Här är bild på bara armbandet som är till boeten


 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag ska sälja min datejust 1603 och skulle vilja veta hur mycket den är värd? Jag har sökt på olika sidor och dom ligger på 15 000- 30 000kr?
Min DJ 1603 år:1971 serie nr 273xxxx med jubileelänk och jag har alla papper kvar (kvitto,kartong och certifikat mm)
Jag fick tillbaka klockan ifrån service för 1vecka sen och då bytte dom en fjäder. Det enda negativa är lite små repor på glaset.
Hur mycket kan jag begära för klockan? Jag har inte sett någon annan som har alla original papper kvar.

Jag har även en Datejust 1600 boet med ett annat armband och krona som jag vill sälja men jag har inte hittat några priser och på nymans ur så sa dom att de inte går att köpa en lös boet så här behöver jag verkligen hjälp med ett ca pris.
Här är bild på DJ 1600 Boet med armbandet:
Här är bild på bara armbandet som är till boeten


Skulle gissa på att din dj bör ligga i det högre spannet, dvs 22-30k. Var är beroende på skick etc. Antar att den är servad hos AD.

Engagera dig och lägg upp lite intressanta inlägg här på KS. Du behöver 20 inlägg för att få anonsera, skriv inte bara kvasiinlägg!

Ta bra bilder på klockan när du lägger ut den. Var inte snål, till rätt pris går den att sälja.

Lycka till!
 

Rolex2222

Breitling
Okej. Jag ska låna en riktig kamera imorgon och ta några kort. Vilka andra sidor är värda att annonsera på? Jag kommer nog inte komma upp till 20st inlägg här för jag vill sälja den asap
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Okej. Jag ska låna en riktig kamera imorgon och ta några kort. Vilka andra sidor är värda att annonsera på? Jag kommer nog inte komma upp till 20st inlägg här för jag vill sälja den asap
Då är det nog blocket som gäller. Den är nog inte lika enkelt...
Om du inte kan vänta 7 dgr o skriva lite trevliga inlägg tycker jag du kan kämpa på blocket.
 

LEC16

Cartier
2-Faktor
Har för mig att någon här var sugen på en Datejust Tuxedo, kaplans har en ute under Sefina pantbelåning den 8 november. Har ingen aning hur det är med regler för att posta länkar, så jag låter bli.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Häromdagen besöktes guldsouken i Abu Dhabi och jag fastnade snabbt i ett samtal med en mycket trevlig man, i en mycket trevlig butik. Priserna var skyhöga men det visade sig att det var fritt fram att pruta skamlöst och jag hittade ett objekt, och satte igång. Efter att ha prutat 50% skakade vi hand och jag fick med mig denna hem:
PSX_20161103_195306.jpg

Är grymt nöjd med att äntligen tillhöra DJ-familjen. Den är dessutom ett perfekt komplement till sin bror, 16710.
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Häromdagen besöktes guldsouken i Abu Dhabi och jag fastnade snabbt i ett samtal med en mycket trevlig man, i en mycket trevlig butik. Priserna var skyhöga men det visade sig att det var fritt fram att pruta skamlöst och jag hittade ett objekt, och satte igång. Efter att ha prutat 50% skakade vi hand och jag fick med mig denna hem:
PSX_20161103_195306.jpg

Är grymt nöjd med att äntligen tillhöra DJ-familjen. Den är dessutom ett perfekt komplement till sin bror, 16710.
Grattis :)
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Häromdagen besöktes guldsouken i Abu Dhabi och jag fastnade snabbt i ett samtal med en mycket trevlig man, i en mycket trevlig butik. Priserna var skyhöga men det visade sig att det var fritt fram att pruta skamlöst och jag hittade ett objekt, och satte igång. Efter att ha prutat 50% skakade vi hand och jag fick med mig denna hem:
PSX_20161103_195306.jpg

Är grymt nöjd med att äntligen tillhöra DJ-familjen. Den är dessutom ett perfekt komplement till sin bror, 16710.

Snygg! Ref på den?
 

Zingo

Rolex
Häromdagen besöktes guldsouken i Abu Dhabi och jag fastnade snabbt i ett samtal med en mycket trevlig man, i en mycket trevlig butik. Priserna var skyhöga men det visade sig att det var fritt fram att pruta skamlöst och jag hittade ett objekt, och satte igång. Efter att ha prutat 50% skakade vi hand och jag fick med mig denna hem:
PSX_20161103_195306.jpg

Är grymt nöjd med att äntligen tillhöra DJ-familjen. Den är dessutom ett perfekt komplement till sin bror, 16710.
Känns järvt att shoppa Rolex i guldsouken, men ingen kommer ihåg en fegis! ;)
Grattis!
 

jerik

Omega
Vad är problemet? Tycker storleken verkar passa alldeles utmärkt på dig! :)
Lurkar man runt på alla trådar om storlek, så verkar storleken vara ett problem för 90%. Nästan i alla fall. ;) Jag har 18 i handledsmått, vilket jag tror är rätt medel. Iofs är mina handleder mer runda än platta, så då blir de inte så breda. Bilden var ju tagen rätt nära. På lite längre håll blir det så här:
IMG-20161105-WA0000.jpg


Jag har också sett kommentarer om att Date är en looser-Rolex, eftersom den bara är för den som vill men inte kan skaffa sig en riktig Rolex. Fast jag ska inte klaga över det. Det var ju precis därför förre ägaren sålde den till så bra pris för mig. ;)

Som jag sagt förr. Jag förhåller mig till sådana kommentarer som till hundskit. Stoppar dem i en påse och kastar bort. :)
 
Topp