• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

IMG_20170109_104833_685.jpg
Ingen till salu nån gång?
 
Min resa in i klock-dimman har gått såpass långt att jag tyckte det var tid att ta Rolex-oskulden. Ett sådant varumärke med så mycket närvaro samt
fördomar kring sig kan man inte hjälpas att dras till. Personligen så startade min klockresa med en avsmak för Rolex. Det kändes fantasilöst.
Samt att min subjektiva åsikt var att de bars av folk som antingen hade leken tjuv och polis som karriärmål. Eller ville hävda sin ekonomiska ställning in den sociala djungeln. Mycket naivt och outbildat kan tyckas och det håller jag med om. Men denna inställning var det hög tid att ta itu med.

Så biljetten in i Rolex-klubben blev denna ytterst fagra vintage Oysterquartz. Beväpnad med en riktigt läcker blå urtavla samt en angulär design som
får min inre artistiska-hipster att bli alldeles till sig. Gillar även det faktumet att det är en lite udda cocktail för Rolex. Quartz? Var inte det något för
pöbeln och thailändska utgåvor? ;) Men dess placering i tiden gör valet ganska självklart. Plus att den numera är en lite udda fågel då "bara" 25 000 tillverkades fram tills 2001 är ju alltid kul att ha vetskapen om.

Men slutsaten är dock att även med sina blygsamma 36 mm ökar denna lyx quartzare från förr cool-faktorn på vardagen när man sneglar på den
ihop om att arbetsdagen skall vara över ;)

YZmBBOC.jpg
 
Topp