• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Kugghjul

Panerai
Bilder monterat hade lyft annonsen.
Angående:
https://klocksnack.se/threads/original-rolex-rostfri-strap-buckle-med-hirsch-regent-genuine-alligator-band-för-ex-rolex-datejust.70584/
https://klocksnack.se/threads/leather-strap-end-link-till-rolex-datejust-36-mm-2005-idag.70582/
Här är lite bilder på 116200 med läderarmband och end links. Notera att ingen av bilderna har armbandet som är till salu monterat, då jag inte har kvar klockan kan jag inte ta sådana bilder. Dock är armbandet till salu rätt likt armbanden nedan.
endlink1.jpg
endlink2.jpg
endlink3.jpg
endlink4.jpg
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Har bestämt mig för att en Datejust kommer bli min nästa klocka. Varit inne på nymans och testat lite. En blå tavla och oysterlänk ska det vara.
Var inne på att ha en dia-tavla ovh slät ring. Har sett lite bilder på det och den kombon lockar verkligen. Men enligt nymans får dia-tavla bara sitta i 116234 och inte 116200.
Kan man lösa detta på något sätt eller måste man vara grymt bra polare med ad för att de ska göra ett undantag?
 

Kugghjul

Panerai
Har bestämt mig för att en Datejust kommer bli min nästa klocka. Varit inne på nymans och testat lite. En blå tavla och oysterlänk ska det vara.
Var inne på att ha en dia-tavla ovh slät ring. Har sett lite bilder på det och den kombon lockar verkligen. Men enligt nymans får dia-tavla bara sitta i 116234 och inte 116200.
Kan man lösa detta på något sätt eller måste man vara grymt bra polare med ad för att de ska göra ett undantag?
köp en 116234, byt urtavla i den, då har du en extra.
eller kolla efter delar på chrono24 eller ebay
och hitta en duktig urmakare som sätter in den åt dig
jag tror inte service hos ad är några problem med en frankenwatch, men den bör nog inte skickas till Rolex centralt...
 

joF

Panerai
Är det någon som har lite bilder på sin 116200 med läder/lädernato? Skulle gärna se hur det ser ut. Osäker på hur väl de matchar de polerade luggarna.

Provar vintage mocka på vintage ur, funkar? (snöret är inte fullt så rött som det ser ut på bilden snarare brunt..)
FullSizeRender.jpg
Jag gillar det mycket!
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Har bestämt mig för att en Datejust kommer bli min nästa klocka. Varit inne på nymans och testat lite. En blå tavla och oysterlänk ska det vara.
Var inne på att ha en dia-tavla ovh slät ring. Har sett lite bilder på det och den kombon lockar verkligen. Men enligt nymans får dia-tavla bara sitta i 116234 och inte 116200.
Kan man lösa detta på något sätt eller måste man vara grymt bra polare med ad för att de ska göra ett undantag?


Allt går att lösa, diatavla & 116200 är en underbar kombo.

Köp tavlan separat och få nån oberoende uris att sätta in den.

Här är min. :)
IMG_4642.JPG
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Har funderat på en sak men inte lyckats googla mig till svaret; när det gäller tavlor till DJs - vad är "tillåtet"? Det jag menar är att jag gärna skulle vilja veta om alla tavlor (som passar) är ok att använda på alla refar? Min instinkt säger "nej" men jag vet ärligt inte om min instinkt stämmer eller inte. Rörigt formulerad fråga men jag tror att ni förstår vad jag menar :)
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Visare och tabla här väl ofta ihop också ? Ta min till exempel. Visarna på min har ingen lume, precis som tavlan.
 

Richard1987

Panerai
Snabb fråga: Rolex datejust 1601 two tone....när det kommer till jubileelänken; Den är guldplätterad va? Tänker på mittenbitarna...
 
Topp