• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Ställde frågan vad en tvåtonslänk till DJ41 kostade... 53000. Oooooook.....
Vad ser förresten bäst ut på en tvåtonsrosé-DJ41; silver eller den bruna? Enda färgerna som finns är silver och brun so far... Är ute efter den tavla som får kombon att se liite mer nedtonad ut. Vad tror ni?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Är man knäpp om man funderar på att beställa en Datejust Turnograph som första Rolex? (116264 alltså)

Har en Speedy som jag i princip är OWG med, och är sugen på något lite dressigare att komplettera med. Vill gärna ha något som inte känns för dressat för att kunna bäras med casual kläder (jeans och skjorta typ).

Kul med en lite ovanligare modell, och praktiskt med vridbar bezel.

Den ska dock ha varit relativt opopulär när den producerades? Dumt förstaval?
Ett mycket bra val! K b k!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Tack igen, verkar som en blå urtavla med jubileelänk är rätt val för mig då jag normalt kan tycka vissa klockor "skaver" på handleden. Får se om de blir en räfflad eller ej, beror som sagt lite på pris. Håller utkik :)
Superjubilee är helt underbart. Skönt och snyggt, typ som att vara naken.
Funkar på en skabbig pizzeria på norrmalm.
IMG_0178.JPG
 
Ytterligare en fråga till er experter, hur upplever ni att 36mm sitter? jämfört med 41mm? Upplever ni 36mm som små? Eller är 36 kanske mer dressare? :)
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker att min 36mm 116200 bär som en äldre 40mm sub. Dvs den bärs ganska stort. Men inte för stort. 41an tycker jag är massiv och passar inte alls min späda arm :)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Ytterligare en fråga till er experter, hur upplever ni att 36mm sitter? jämfört med 41mm? Upplever ni 36mm som små? Eller är 36 kanske mer dressare? :)
Jag har bara provat gamla 41:an, och tycker att den är för stor, och har lite konstiga propotioner. På andra har har dock upplevt den som "ok", men sportig.
Nya djII har jag bara sett på bild.

36 är absolut inte för liten, den är perfekt!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Ytterligare en fråga till er experter, hur upplever ni att 36mm sitter? jämfört med 41mm? Upplever ni 36mm som små? Eller är 36 kanske mer dressare? :)

Jag tycker att min 36mm 116200 bär som en äldre 40mm sub. Dvs den bärs ganska stort. Men inte för stort. 41an tycker jag är massiv och passar inte alls min späda arm :)
Min gamla 36:a bärs nätt och jag gillar verkligen det, särskilt då jag har smala handleder. Fick förmånen att prova @Aarrgghh s DJ och den bärs betydligt större, snudd på lika stort som min 16710.
PSX_20170504_204357.jpg

PSX_20160803_080720.jpg

PSX_20161110_113406.jpg
 

hwuk551

Breitling
Skall eventuellt köpa en 16234 med safirglas, jubilee och quickset. Dock utan papper och låda. Har hittills bara fått en bild på urtavlan, ser den bra ut för er som kan? Han skall ha 3500 USD för den, är det rimligt? Återkommer med bilder på själva klockan!
 

Bilagor

  • IMG_0512.JPG
    IMG_0512.JPG
    30.5 KB · Visningar: 58

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Skall eventuellt köpa en 16234 med safirglas, jubilee och quickset. Dock utan papper och låda. Har hittills bara fått en bild på urtavlan, ser den bra ut för er som kan? Han skall ha 3500 USD för den, är det rimligt? Återkommer med bilder på själva klockan!
Det låter rimligt, men tänk på att moms tillkommer utanför EU. Eller köper du den på plats i USA?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Skall eventuellt köpa en 16234 med safirglas, jubilee och quickset. Dock utan papper och låda. Har hittills bara fått en bild på urtavlan, ser den bra ut för er som kan? Han skall ha 3500 USD för den, är det rimligt? Återkommer med bilder på själva klockan!
Priset i sig är egentligen rimligt men ska du lägga på moms och tullavgifter så är det i högsta laget.
 

oskarponken

Panerai
Är man knäpp om man funderar på att beställa en Datejust Turnograph som första Rolex? (116264 alltså)

Har en Speedy som jag i princip är OWG med, och är sugen på något lite dressigare att komplettera med. Vill gärna ha något som inte känns för dressat för att kunna bäras med casual kläder (jeans och skjorta typ).

Kul med en lite ovanligare modell, och praktiskt med vridbar bezel.

Den ska dock ha varit relativt opopulär när den producerades? Dumt förstaval?

Jag har en TOG och jag tycker den är grym, min är på superjubilee, bär nätt men inte fånigt litet och passar både dressat och casual. Grym klocka!
 
Topp