• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Hallis

Panerai
2-Faktor
Sitter och kikar på turnographs på chrono24.

Rent spontant så tycker jag kronan på claspen på den här (M-series 116264 TOG) ser lite konstig ut, men är det bara jag som inbillar mig?
Bilder:
godCj8x.jpg

UsOlhRE.jpg

UHpgTDd.jpg

Inte bara du, den ser märklig ut. Om det beror på bilden eller trixande är dock svårt att svara på.
 

Guden

Cartier
Hmm.. börjar sukta efter en 116234.
För första gången kan jag tänka mig att köra oyster på en DJ.

Har inte stött på en 116234 med champagne eller grå tavla här än, tror jag. Har jag fel? Om det är någon som har en, så vill jag gärna se en bild tack! :)

Bonus:
 

marlun

Rolex
Hmm.. börjar sukta efter en 116234.
För första gången kan jag tänka mig att köra oyster på en DJ.

Har inte stött på en 116234 med champagne eller grå tavla här än, tror jag. Har jag fel? Om det är någon som har en, så vill jag gärna se en bild tack! :)

Bonus:
Tavlan är en vanlig silvrig :)
 

ClubSY

Omega
Behöver lite stilråd från klockkännare ang en sak. Bestämt mig för en Datejust med diameter. När jag nämnde diamanter för polare har de reagerat ungefär som "ska du verkligen ha diamanter" i negativ mening. I början tyckte jag det såg feminint ut tills jag provade en med diamanter och den bländade skiten ur mig så att jag blev klär i den.

Till min fråga. Vad tycker ni om diamanter på Datejust?
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Behöver lite stilråd från klockkännare ang en sak. Bestämt mig för en Datejust med diameter. När jag nämnde diamanter för polare har de reagerat ungefär som "ska du verkligen ha diamanter" i negativ mening. I början tyckte jag det såg feminint ut tills jag provade en med diamanter och den bländade skiten ur mig så att jag blev klär i den.

Till min fråga. Vad tycker ni om diamanter på Datejust?

Jag skulle personligen kunna köra det eftersom jag har skägg.. då kommer man undan med det mesta :) skämt åsido så kanske det beror lite på vilken modell du väljer.. urtavla, ring och länk kan kompensera upp för "feminina" diamanterna :)
 

ClubSY

Omega
Jag skulle personligen kunna köra det eftersom jag har skägg.. då kommer man undan med det mesta :) skämt åsido så kanske det beror lite på vilken modell du väljer.. urtavla, ring och länk kan kompensera upp för "feminina" diamanterna :)

Tur att man inte renrakat sedan urminnes och sitter på fetskägg :)

Skärmavbild 2017-05-23 kl. 12.13.16.png
 

evki

Audemars
2-Faktor
Personligen gillar jag inte sådana tavlor med diamanter men det har inget att göra med att de är femenina. Datejust är ingen brutal klocka :) Om jag var dig skulle jag köpt en sådan och börjat leta efter nya polare :D
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Tycker den ser jättefin ut! Har nog aldrig sett en wrist shot med en sån dock. Tycker nog det ser lite mer hiphop ut än feminint.
 

ClubSY

Omega
Personligen gillar jag inte sådana tavlor med diamanter men det har inget att göra med att de är femenina. Datejust är ingen brutal klocka :) Om jag var dig skulle jag köpt en sådan och börjat leta efter nya polare :D
Yes, så tänker jag med ;)

Tycker den ser jättefin ut! Har nog aldrig sett en wrist shot med en sån dock. Tycker nog det ser lite mer hiphop ut än feminint.

Intressant med att det ser hip-hop ut. Inte tänkt på det. Antar det beror på vem som bär klockan. Provade den igår och den ser skitläcker ut. Glömde ta en bild :(
 

Tapiren

Cartier
Behöver lite stilråd från klockkännare ang en sak. Bestämt mig för en Datejust med diameter. När jag nämnde diamanter för polare har de reagerat ungefär som "ska du verkligen ha diamanter" i negativ mening. I början tyckte jag det såg feminint ut tills jag provade en med diamanter och den bländade skiten ur mig så att jag blev klär i den.

Till min fråga. Vad tycker ni om diamanter på Datejust?
Jag tycker faktiskt att det är lite feminint, om jag ska vara ärlig. Dock, inte i den grad att det stör mig, tvärtom tycker jag att det är skitläckert och skulle jag handla en ny DJ skulle jag absolut överväga diamanter, inte minst med tanke på att prispåslaget är ganska litet (nåja, i det stora hela i alla fall...).
 

Orson

Omega
2-Faktor
Behöver lite stilråd från klockkännare ang en sak. Bestämt mig för en Datejust med diameter. När jag nämnde diamanter för polare har de reagerat ungefär som "ska du verkligen ha diamanter" i negativ mening. I början tyckte jag det såg feminint ut tills jag provade en med diamanter och den bländade skiten ur mig så att jag blev klär i den.

Till min fråga. Vad tycker ni om diamanter på Datejust?
Jag tycker helt klart det funkar, så länge man inte ser ut som 14 år :D
 

Ejnork

Cartier
Svårt sugen på en 126331 med everose och chocolate tavla. Någon som prövat eller har erfarenheter? Har en sub idag och har prövat 36 mm men upplever att den är för liten för mig. Verkar inte vara alltför dyra på begagnat marknaden.
 

H8jpu

Breitling
Hej,
Var inne på Krons och provade dj 41 med slät bezel och blå urtavla. Precis de förändringar jag ville ha jmfr med DJII..
Alla förespråkar 36mm men jag tycker det är för litet. Är det fel på mig ...
:)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Tyvärr blev det för tight med jubilee och en länk till blev för stort, så på med oyster.
Testade med Rubber B också, blev snyggt tycker jag, dock är det oyster som gäller nu med lite bättre möjligheter för microjusteringar.
IMG_0682.JPG

IMG_0691.JPG
IMG_0693.JPG
IMG_0703.JPG
 
Topp