• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Mekh

Omega
Plexit sticker ju upp lite grann, medan safiret är mer i nivå med stål/guldringen. Ganska trevligt. Kanske kan se lite konstigt ut i 90 graders vinkel.
image.jpeg
image.jpeg

Grymt fin! Måste vara relativt ovanligt med blå dial?
 

robsiv

Breitling
Hej!
Mitt klockintresse är relativt nyupptäckt och jag har mycket begränsad koll på DJ men behovet av en växer starkare och starkare för varje dag...
Jag är ute efter en 36 mm med vitguldsring, jubilee och silvrig tavla. Gissar på att man då hamnar på ref 1601?

Finns det någon som kan ge ett utlåtande på denna?
http://www.uretvintage.se/rolex-datejust-pv-285530.html
 

Bilagor

  • IMG_0022.JPG
    IMG_0022.JPG
    70 KB · Visningar: 45

Glusch

Cartier
Har längre intresserat mig av att (i framtiden) införskaffa mig en DD och tänkte att här kanske är ett bra ställe att fråga lite kring funderingar jag har. Jag vet att 1) det ej finns ett entydigt svar på frågorna då det beror på modell/skick/service etc etc 2) frågan i sig är ganska vagt ställd. Hur som:

Om man är intresserad av en Rolex DD i guld, head only (eller med ett läderband eller två, gör ju inte jättestor skillnad på priset) med standard/linen index dial. Ungefär hur mycket bör man vara redo att betala då?

Här följer två exempel för att förtydliga och berika med bilder. Möjligen att de är stulna från någon medlem på forumet. Svårt att hålla koll på var alla sparade klockbilder kommer ifrån:

Rolex%20Day-Date%20%28IV%29.jpg

Rolex%20Day-Date%20%28II%29.jpg
 

Fender59

Patek
2-Faktor
Har längre intresserat mig av att (i framtiden) införskaffa mig en DD och tänkte att här kanske är ett bra ställe att fråga lite kring funderingar jag har. Jag vet att 1) det ej finns ett entydigt svar på frågorna då det beror på modell/skick/service etc etc 2) frågan i sig är ganska vagt ställd. Hur som:

Om man är intresserad av en Rolex DD i guld, head only (eller med ett läderband eller två, gör ju inte jättestor skillnad på priset) med standard/linen index dial. Ungefär hur mycket bör man vara redo att betala då?

Här följer två exempel för att förtydliga och berika med bilder. Möjligen att de är stulna från någon medlem på forumet. Svårt att hålla koll på var alla sparade klockbilder kommer ifrån:

Rolex%20Day-Date%20%28IV%29.jpg

Rolex%20Day-Date%20%28II%29.jpg
Bilderna är inte möjligen stulna från någon medlem på forumet, utan helt klart stulna från mig.
Första bilden har du plockat från mitt inlägg: #6 i "RicVin's FREDAGSTRÅD™ 9/12 "Combat mode ON!!"".
Andra bilden är snodd från mitt inlägg: #5 i "RicVin's FREDAGSTRÅD™ 3/6 "PP dags!!""
Du har även använt bild 2 i ditt inlägg #2 i tråden "Era planerade kortsiktiga, medelsiktiga och långsiktiga mål!"
Vill du använda mina bilder i dina inlägg får du lära dig hur man länkar till en bild eller citerar ett inlägg.
 

Glusch

Cartier
Bilderna är inte möjligen stulna från någon medlem på forumet, utan helt klart stulna från mig.
Första bilden har du plockat från mitt inlägg: #6 i "RicVin's FREDAGSTRÅD™ 9/12 "Combat mode ON!!"".
Andra bilden är snodd från mitt inlägg: #5 i "RicVin's FREDAGSTRÅD™ 3/6 "PP dags!!""
Du har även använt bild 2 i ditt inlägg #2 i tråden "Era planerade kortsiktiga, medelsiktiga och långsiktiga mål!"
Vill du använda mina bilder i dina inlägg får du lära dig hur man länkar till en bild eller citerar ett inlägg.

Hej Fender! Ber om ursäkt för att jag inte har bättre koll på var bilderna jag har sparat i min klock-mapp kommer ifrån. Det är knepigt när man har +200 bilder sparade på klockor man gillar. Hoppas att det inte gör dig allt för upprörd, även om det verkar som så. Insåg inte att folk här ansåg det så viktigt att hålla koll på var bilder kommer ifrån. Självklart ska man ge cred till originalfotografen om man vet vem hen är, men i detta fall visste jag som sagt tyvärr inte det. Nästa gång däremot, då jäklar! ;)

Du kan ju alltid i alla fall glädja dig åt att du har en läskigt snygg klocka som jag verkligen gillar.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Har längre intresserat mig av att (i framtiden) införskaffa mig en DD och tänkte att här kanske är ett bra ställe att fråga lite kring funderingar jag har. Jag vet att 1) det ej finns ett entydigt svar på frågorna då det beror på modell/skick/service etc etc 2) frågan i sig är ganska vagt ställd. Hur som:

Om man är intresserad av en Rolex DD i guld, head only (eller med ett läderband eller två, gör ju inte jättestor skillnad på priset) med standard/linen index dial. Ungefär hur mycket bör man vara redo att betala då?

Här följer två exempel för att förtydliga och berika med bilder. Möjligen att de är stulna från någon medlem på forumet. Svårt att hålla koll på var alla sparade klockbilder kommer ifrån:

Rolex%20Day-Date%20%28IV%29.jpg

Rolex%20Day-Date%20%28II%29.jpg
Nu när du så fatalt gjort bort dig i denna tråd och ingen vill prata med dig längre kanske du ska fråga i Day-Date-tråden istället?
Skämt åsido, det kan hända att de har lite bättre koll där. :)
 

robsiv

Breitling
Hej!
Mitt klockintresse är relativt nyupptäckt och jag har mycket begränsad koll på DJ men behovet av en växer starkare och starkare för varje dag...
Jag är ute efter en 36 mm med vitguldsring, jubilee och silvrig tavla. Gissar på att man då hamnar på ref 1601?

Finns det någon som kan ge ett utlåtande på denna?
http://www.uretvintage.se/rolex-datejust-pv-285530.html

Citerar mig själv...

Vad tycker den kunniga skaran i tråden om den länkade klockan (förutom att länken är snuskigt smutsig...)? Kan det vara ett bra köp?
 
Topp