• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Hej gott folk! Kan man generellt säga någon %-sats som är rimlig hos svensk rolex AD för en datejust 36 mm med vitguldsbezeln. Rolex.com visar listpris på 70k.
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Yxi kaksi, ta en taxi, kommer straxi!

Gillar tavlan på denna DJ!

IMG_9833.JPG

IMG_9832.JPG

Märkte först inte att nedre siffrorna ju står uppåner. Lite kul och udda detalj :)
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Rabbat menar du? Jag fick 5%, går säkert att få lite till om man är envis. Någon som fått bättre? :)
Lyckades faktiskt få 10% i Barcelona när jag köpte en DJ med vitguldsbezeln för ett halvår sedan. Köpte en DJ på Nymans för ett par månader sedan med och då landade vi på 7% vill jag minnas.
 

MARTINOV

Cartier
Hejhej! Första inlägget här på KS (har dock suttit och smygläst mer eller mindre varje dag i över ett år, ni vet lite som den där personen i Facebooks gruppchatt som man ser har läst ens meddelande men aldrig svarar).

Från att ha haft helt obeskrivliga cravings för Explorern (214270) i evigheter förändrades allt väldigt fort. Efter att ha snubblat över en bild på DJ 116200 med nästan perfekt kombo kändes Explorern inte alls lika fullkomlig längre...

Jag har försökt få fram överskådliga listor med referenser av (nyare) DJ och olika kombos som finns till dessa, utan framgång. Det verkar verkligen inte finnas någon sida med en dylik överblick/sammanfattning?

Min fråga lyder: finns 116200 med kombon svart tavla, stavindex, roulette-datum, jubilee med SEL och räfflad bezel? Eller finns den kombon fast referensen är en annan?

Tacksam för svar!
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Hejhej! Första inlägget här på KS (har dock suttit och smygläst mer eller mindre varje dag i över ett år, ni vet lite som den där personen i Facebooks gruppchatt som man ser har läst ens meddelande men aldrig svarar).

Från att ha haft helt obeskrivliga cravings för Explorern (214270) i evigheter förändrades allt väldigt fort. Efter att ha snubblat över en bild på DJ 116200 med nästan perfekt kombo kändes Explorern inte alls lika fullkomlig längre...

Jag har försökt få fram överskådliga listor med referenser av (nyare) DJ och olika kombos som finns till dessa, utan framgång. Det verkar verkligen inte finnas någon sida med en dylik överblick/sammanfattning?

Min fråga lyder: finns 116200 med kombon svart tavla, stavindex, roulette-datum, jubilee med SEL och räfflad bezel? Eller finns den kombon fast referensen är en annan?

Tacksam för svar!

Välkommen!

Googla 116234 black dial. Är det den kanske?
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Stort tack! Det ser ju faktiskt ut att vara precis vad jag söker. Jakten är igång, hoppas kunna lägga upp en pose-bild i denna tråd inom kort :cigar:

Härligt! Är också på jakt efter en 116234 men efter månaders väntan på köp och sälj så kröp jag till korset, nu står jag i kö hos Rob Engström :)
 

Zalath

Panerai
Hejhej! Första inlägget här på KS (har dock suttit och smygläst mer eller mindre varje dag i över ett år, ni vet lite som den där personen i Facebooks gruppchatt som man ser har läst ens meddelande men aldrig svarar).

Från att ha haft helt obeskrivliga cravings för Explorern (214270) i evigheter förändrades allt väldigt fort. Efter att ha snubblat över en bild på DJ 116200 med nästan perfekt kombo kändes Explorern inte alls lika fullkomlig längre...

Jag har försökt få fram överskådliga listor med referenser av (nyare) DJ och olika kombos som finns till dessa, utan framgång. Det verkar verkligen inte finnas någon sida med en dylik överblick/sammanfattning?

Min fråga lyder: finns 116200 med kombon svart tavla, stavindex, roulette-datum, jubilee med SEL och räfflad bezel? Eller finns den kombon fast referensen är en annan?

Tacksam för svar!
Hej och välkommen!
Blev lite orolig när jag började läsa att du var ute efter en 116200, men när jag såg önskan om räfflad ring blev jag genast lugnare! Skillnaden mellan -200 och -234 är just den räfflade vitguldringen. Att du dessutom vill ha jubilee gör ju det hela bara bättre! En sak som skiljer DJ från många andra Rolexmodeller är att det finns så många tavlor. De vanligaste tavlorna har nog säljaren inne, och vill du ha en lite ovanligare så är det inte så svårt att ordna heller.
 
Topp