• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

B1884

Audemars
2-Faktor
Ett tips till alla som liksom mig har det svårt att få jubilelänken att sitta perfekt.
En XL bit (1,5 bit) löser biffen. Listar ca 600 hos AD.

Helt perfekt :)

IMG_20170622_195416.jpg
IMG_20170622_195409.jpg
 

Bebitz

Cartier
Hej, jag kollar efter en årsklocka 1983. Jag har hittat en intressant klocka, men undrar om ni med lite mer kunskap kan se om den ser bra ut? Det är en 16014. Tack på förhand :)
IMG_1680.PNG

IMG_1681.PNG

IMG_1682.PNG

IMG_1683.PNG

IMG_1684.PNG
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej, jag kollar efter en årsklocka 1983. Jag har hittat en intressant klocka, men undrar om ni med lite mer kunskap kan se om den ser bra ut? Det är en 16014. Tack på förhand :)
IMG_1680.PNG

IMG_1681.PNG

IMG_1682.PNG

IMG_1683.PNG

IMG_1684.PNG
Ser normal ut tycker jag. Av någon anledning ser man inte texten längst ned på tavlan. Kan vara värt att be om en bättre bild. Ska väl stå Swiss made på denna referens.
 

Snake

Omega
Hej, jag står i valet och kvalet om jag ska köpa min första Rolex, man blir ju påverkad av att hänga här på KS:) Jag har dock inte koll på Rolex och vilka priser som är rimliga och undrar om jag kan få lite hjälp av den samlade expertisen? Vad är ett rimligt pris för en datejust i stål fr 81 (ref 160030), ingen box, after market band i läder, ingen servicehistorik men klockan verkar vara i gott skick. Tack på förhand & hoppas att detta var rätt tråd för min fråga!
 

Bebitz

Cartier
Ser normal ut tycker jag. Av någon anledning ser man inte texten längst ned på tavlan. Kan vara värt att be om en bättre bild. Ska väl stå Swiss made på denna referens.

Tack för svar. Jag fick andra bilder där T Swiss T syntes, men på de bilderna såg skicket på klockan sämre ut.

Jag har hittat ett annat alternativ. Vad säger ni om skicket på denna? Ingen länk, men jag föredrar ändå läderband. 25-26 K.

IMG_1693.jpg

IMG_1694.jpg

IMG_1696.jpg

IMG_1697.jpg
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Tack för svar. Jag fick andra bilder där T Swiss T syntes, men på de bilderna såg skicket på klockan sämre ut.

Jag har hittat ett annat alternativ. Vad säger ni om skicket på denna? Ingen länk, men jag föredrar ändå läderband. 25-26 K.

IMG_1693.jpg

IMG_1694.jpg

IMG_1696.jpg

IMG_1697.jpg

Ett tips, köp med länk och byt sedan själv.
 
Topp