• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Finns dessa alltså inte med blå tavla?
Tack för svar!
Senare länk också?
Finns i blått men de som är märkta Swiss made brukar vara servicetavlor. Original bör ha Swiss, men ingen fara, den är ju snygg! Har själv en blå 1601. Kolla så att länken inte är aftermarket. Den är åtminstone senare än klockan.
image.jpeg
 

deddas

Rolex
Finns i blått men de som är märkta Swiss made brukar vara servicetavlor. Original bör ha Swiss, men ingen fara, den är ju snygg! Har själv en blå 1601. Kolla så att länken inte är aftermarket. Den är åtminstone senare än klockan.
image.jpeg
Din var ju riktigt snygg!
Servicetavlor ändrar kanske inte värdet på samma sätt på DJ:s som på t.ex. Subbar? Det som är lite trist är väl att 1601 kom med pie pan tavla och det borde inte service tavlorna vara? Jag håller dock med om att den är riktigt snygg!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Din var ju riktigt snygg!
Servicetavlor ändrar kanske inte värdet på samma sätt på DJ:s som på t.ex. Subbar? Det som är lite trist är väl att 1601 kom med pie pan tavla och det borde inte service tavlorna vara? Jag håller dock med om att den är riktigt snygg!
Jo då, det är Pie pan på de också. Det stämmer ang värdet på tavlorna. Du kan ju alltid hitta en original silvertavla för under 1000kr om du vill, men varför? :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor

deddas

Rolex
Har redan fått svar!
De säger att länken är original från '70 samma år som klockan. De säger även att tavlan är original men att den blivit "reprinted"? Hur har de "tryckt" om hela tavlan? Dessa är väl målade? Jag visste inte att det var möjligt?
 

Anti

Cartier
Har redan fått svar!
De säger att länken är original från '70 samma år som klockan. De säger även att tavlan är original men att den blivit "reprinted"? Hur har de "tryckt" om hela tavlan? Dessa är väl målade? Jag visste inte att det var möjligt?
Skulle tippa på att dom menar ommålad, lite konstig översättning bara.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Har redan fått svar!
De säger att länken är original från '70 samma år som klockan. De säger även att tavlan är original men att den blivit "reprinted"? Hur har de "tryckt" om hela tavlan? Dessa är väl målade? Jag visste inte att det var möjligt?
Ok, målad stä
Är det bara jag eller ser det ut som att gamlingnen tar för sig mer?
Hursom - grymt fina båda två!
Kan hålla med dig. Den nya blir ganska snäll med den rundade släta ringen.
 
Topp