• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Hallis

Panerai
2-Faktor
Hittade den här bilden någonstans. Magiskt fin tycker jag. Är det en 116234 eller den nya större DJn?
image.png

Vitguldsringen känns för stor för en 36a, så gissar på den större varianten..tyvärr!
 

Buffi

Panerai
Vart byter man bäst och billigast urtavla i Stockholm på en Datejust Turnograph?

Var inne på nymans och tjejen jag pratade med trodde det skulle kosta 1500kr, vilket rent spontant känns väldigt dyrt?

CWaCqr8h.jpg
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Vart byter man bäst och billigast urtavla i Stockholm på en Datejust Turnograph?

Var inne på nymans och tjejen jag pratade med trodde det skulle kosta 1500kr, vilket rent spontant känns väldigt dyrt?

CWaCqr8h.jpg
Jag bytte tavla på min DJ i våras på Nymans. Har för mig att det kostade 950kr
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag antog att dom alltid trycktestar vid tavelbyte. Tänker att dom inte kan lämna ifrån sig en klocka som dom öppnat utan att garantera att den sedan är tät?

Har för mig att Nymans uris sa det också i nått av avsnitten av klocksnackspodden?
Så är det säkert, framförallt om det är en AD som gör jobbet. Men om du byter batteri på en Quartzklocka så görs det inget trycktest automatiskt. Åtminstone inte när jag bytte hos en Stjärnurmakare.
 

Hirtius

Cartier
2-Faktor
Rolex brukar ju inte vara kända för vara helt förutsägbara när det gäller släpp men hur har det sett ut historiskt? Är lite sugen på 126334 men tycker inte att stavindex eller diatavlor är jättesexigt alla gånger. Kan man räkna med att tavlor med romerska/arabiska siffror kommer snart och brukar nya tavlor alltid komma i samband med Baselworld?
 

Kristy

Breitling
Hej!
Jag är inne på att köpa min första Rolex och har lite beslutsångest. Det står antingen mellan en Date 34 med stål eller vitguld - kan inte riktigt bestämma vad som passar bäst. Vad tycker ni?

Jag funderar dessutom på om det är värt att betala extra för att få en helt ny klocka med garanti, alla papper mm.?

IMG_1640.JPG

Klockan ovan är helt ny och kostar 66 tkr.

IMG_1967.JPG

Denna är begagnad (Datejust 36) och kostar 50 tkr.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej!
Jag är inne på att köpa min första Rolex och har lite beslutsångest. Det står antingen mellan en Date 34 med stål eller vitguld - kan inte riktigt bestämma vad som passar bäst. Vad tycker ni?

Jag funderar dessutom på om det är värt att betala extra för att få en helt ny klocka med garanti, alla papper mm.?

IMG_1640.JPG

Klockan ovan är helt ny och kostar 66 tkr.

IMG_1967.JPG

Denna är begagnad (Datejust 36) och kostar 50 tkr.
Vitguldsring är snyggt och passar framförallt till en kvinna. Kanske jubilelänk? Tycker 36 an ser stor ut på dig. Skulle Max gå på 34 mm.
 

Zingo

Rolex
Hej!
Jag är inne på att köpa min första Rolex och har lite beslutsångest. Det står antingen mellan en Date 34 med stål eller vitguld - kan inte riktigt bestämma vad som passar bäst. Vad tycker ni?

Jag funderar dessutom på om det är värt att betala extra för att få en helt ny klocka med garanti, alla papper mm.?

IMG_1640.JPG

Klockan ovan är helt ny och kostar 66 tkr.

IMG_1967.JPG

Denna är begagnad (Datejust 36) och kostar 50 tkr.
36 såg lite stor ut på bilden. Varför inte en DJ 31?
 

Zingo

Rolex
Hej!
Jag är inne på att köpa min första Rolex och har lite beslutsångest. Det står antingen mellan en Date 34 med stål eller vitguld - kan inte riktigt bestämma vad som passar bäst. Vad tycker ni?

Jag funderar dessutom på om det är värt att betala extra för att få en helt ny klocka med garanti, alla papper mm.?

IMG_1640.JPG

Klockan ovan är helt ny och kostar 66 tkr.

IMG_1967.JPG

Denna är begagnad (Datejust 36) och kostar 50 tkr.
Vet inte om det just vit tavla du vill ha. Annars gör sig den rosa väldigt bra. Inspirationsbilder från www:
IMG_0278.JPG

IMG_0279.JPG
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Hej!
Jag är inne på att köpa min första Rolex och har lite beslutsångest. Det står antingen mellan en Date 34 med stål eller vitguld - kan inte riktigt bestämma vad som passar bäst. Vad tycker ni?

Jag funderar dessutom på om det är värt att betala extra för att få en helt ny klocka med garanti, alla papper mm.?

IMG_1640.JPG

Klockan ovan är helt ny och kostar 66 tkr.

IMG_1967.JPG

Denna är begagnad (Datejust 36) och kostar 50 tkr.
Date 115234 med vitguldsring är snygg och passar bra på en dam med sina 34 mm. Synd bara att Date inte finns med jubileelänk.
Det är ingen modell som är speciellt stor efterfrågan på, så det borde finnas prutmån.
 
Topp