• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Falken

Panerai
Vad tycker ni om skicket på dessa?
 

Bilagor

  • DSC_1652.JPG
    DSC_1652.JPG
    169.2 KB · Visningar: 72
  • DSC_1654.JPG
    DSC_1654.JPG
    108.7 KB · Visningar: 82

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Katastrof för en kronometer, men hyfsat av en till synes aldrig servad liten klocka täckt av hudavlagringar och otäckheter. Åtminstone intalade jag mig det för att ursäkta ett köp.
Katastrof och indikation på akut servicebehov skulle jag säga. :)
Beror ju lite på vad man har för inställning.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vad tycker ni om skicket på dessa?
Svårt att avgöra på de bilderna, men ganska ok. Fina tavlor. Den silvriga saknar lumepluppar, vilket jag tror den bör ha. Den ser också ut att vara något felpolerad på ovansidan av bandhornen. De ska inte vara blanka. Boetterna är svåra att avgöra skicket på på dessa bilder, men jag tror att de är i ett genomsnittligt skick.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inställningen är att alla klockor utan papper har akut servicebehov. ;)
Och att ibland bara blunda och köra.
Njeee,
Jag menar att oljor torkar och att tidhållningen då saktar in. En klocka som har förmågan att hålla COSC men går -25spd visar således att den troligtvis är i akut behov av service.
 

Fistface

Friends of KS
Njeee,
Jag menar att oljor torkar och att tidhållningen då saktar in. En klocka som har förmågan att hålla COSC men går -25spd visar således att den troligtvis är i akut behov av service.
Håller exakt med om vad du skriver. För att svara lite mer seriöst:
Jag förutsatte att den skulle behöva en service, men fick ner priset så pass mycket att jag tyckte det var värt det. Den höll sina -25spd väldigt konstant efter att jag köpt den, vilket jag hoppades tydde på att det mest var gamla oljor som trögade ner den.
Det visade sig var lite mer än så (såklart), men det var jag beredd på. Kan inte påstå att det var ett rationellt köp, men jag är i slutänden väldigt glad och nöjd. Om nu länken jag klickat hem är vad den lovat, så kommer jag att ha en DJ med min favorittavla, nyservad och på länk av rätt årgång. Troligtvis från mitt födelseår som en bonus.
Dessutom har jag haft ett litet sommarprojekt som gjort att klockan verkligen känns som *min*. Och i slutänden har jag slängt ut ungefär vad en lagom överprisad DJ med tveksam historik kostar på Chrono24.

Men som du ser - jag försöker bara hitta rationella förklaringar till ett huvudlöst och känslostyrt köp. :)
 

Wi

NLA
2-Faktor
Fan @Ernesto först dissade jag din nya tavla, men jag måste säga att den är fan fin. Tycker dock du borde byta till räfflad ring, passar bättre till jubilee och "hållkäften"-tavlan. Oyster, slät ring och is ser fan inte bra ut imho.

Slänger in en bild på min enda datejust, sålde den svarta. Boetten är helt tokig på denna, säkert polerad nån gång men bandhornen är fortfarande långa, tjocka och höga. Tavlan är i riktigt bra skick, dock ska jag försöka hitta wideboy visare utan lume. Nån som vet vad rimlig kostnad för sådana är?
2015-08-24 18.26.44-1.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Fan @Ernesto först dissade jag din nya tavla, men jag måste säga att den är fan fin. Tycker dock du borde byta till räfflad ring, passar bättre till jubilee och "hållkäften"-tavlan. Oyster, slät ring och is ser fan inte bra ut imho.

Slänger in en bild på min enda datejust, sålde den svarta. Boetten är helt tokig på denna, säkert polerad nån gång men bandhornen är fortfarande långa, tjocka och höga. Tavlan är i riktigt bra skick, dock ska jag försöka hitta wideboy visare utan lume. Nån som vet vad rimlig kostnad för sådana är?
2015-08-24 18.26.44-1.jpg
Ett tips bara, ha inte den luvan på dig vid en köp/sälj situation.
Det skulle lätt kunna misstolkas, och leda till oanade (negativa) konsekvenser.
 

Wi

NLA
2-Faktor

Ernesto

Patek
2-Faktor
Fan @Ernesto först dissade jag din nya tavla, men jag måste säga att den är fan fin. Tycker dock du borde byta till räfflad ring, passar bättre till jubilee och "hållkäften"-tavlan. Oyster, slät ring och is ser fan inte bra ut imho.

Det är som sushi. Det kan ta tid att lära sig tycka om det...

Tycker personligen inte att vitguldsring, Jubilee och håll-käften-tavla lirar snyggt. Blir för mycket. Tavlan får mer spelutrymme med slät ring samtidigt som symmetrin med länken (låset) blir grymt bra. Hade dock hållit med dig om det gällde gamla låset på Jubilee + slät ring.

Håller med ang 72600... Det sög.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Det är som sushi. Det kan ta tid att lära sig tycka om det...

Tycker personligen inte att vitguldsring, Jubilee och håll-käften-tavla lirar snyggt. Blir för mycket. Tavlan får mer spelutrymme med slät ring samtidigt som symmetrin med länken (låset) blir grymt bra. Hade dock hållit med dig om det gällde gamla låset på Jubilee + slät ring.

Håller med ang 72600... Det sög.

Har ifs inte sett din tavla med räfflad ring + jubilee. Kanske blir för mycket som du säger, men tror ändå inte det, tror faktiskt det blir en jävligt vass look.
Men din klocka så, kul att du är nöjd och flippandet lugnat sig. Du verkar ha hittat rätt..
 
Topp