• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust, SMP eller Speedy?

RDFG

Cartier
Haft alla tre och tycker speedyn är klart roligast att bära.. mest historia, snyggast och perfekt storlek för den klockan.

Förutsatt att dålig vattentålighet inte är ett problem
 

par

Patek
2-Faktor
image.jpg
Lika bra att spara lite till och köpa datejust med quickset eller nyare speedmaster. Båda kanonklockor verkligen:)
Jävligt OT men fan vad den ser ut att klia den tröjan:D
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Datejusten är egentligen mitt förstaval, och en helt underbar klocka. Väldigt ren, praktisk och enkel att matcha med det mesta. Min första var en Datejust, och det är fortfarande en underbar klocka. Skulle jag köpa en DJ nu skulle det blir en DJ 16200 med den nya super jubilee länken. Så jag förstår dilemmat. Men jag röstar helt klart speedyn! Klassisk, cool historia och jäkligt snygg på det mesta du kan slänga på. Har varit sugen på en länge. Men aldrig gjort slag i saken.
 

Starship

Cartier
Jag har en SMP (bond) och en Speedmaster. Jag tycker Speedmaster är fantastisk, men WR och hesalite gör att den känns mer ömtålig än SMP. Speedmaster är läckrare men SMP känns mer lämpad om man vill ha en klocka man kan använda till allt. En begagnad SMP Bond är dessutom billigare.
 

Zose

Omega
2-Faktor
Min ranking:
1. SMP
2. Speedy (äldre modell)
3. DJ (är inte denna för vanlig?)
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Jag har precis införskaffat mig en Speedy, bästa jag gjort! Otroligt klassisk och riktigt fräsch!
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
DJ måste väl vara det tråkigaste alternativet av de tre.
Den keramiska SMPn är grym IRL
Speedyn är väl grym, men skulle nog gått SMP hållet. Finns ju midsize om du känner 41:an blir för stor
 
Jag röstar på DJ! Den klockan är helt klart mer all around. :)
Men för en DJ 1601 i bra skick och utan servicebehov skulle jag säga att man landar på cirka 19tkr.
Lycka till i sökandet!
 
Topp