• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust storebror, eller stora lillebror?

Johanw

Cartier
Har en datejust 1603 sedan innan men får aldrig använda den då frun tagit den till sitt hjärta. Titta på att skaffa en till men kändes tråkigt att skaffa en likadan så började snegla på alternativ. Sneglat på Tudors jumbovarianter men inte ofta man ser dom till salu, åtminstone inte här på KS. Så när jag hittad en till bra pris så slog jag till för att ha se om det var något att ha.
Direkt slår det mig hur mycket större den är. Har mätt med digitalt skjutmått för att det inte ska vara en synvilla men den är bara 2mm större i boetten och 3mm lugg till lugg. Tjockleken är marginelt större men ser spontant mycket fetare ut. Mer som en sub-boett. För dom som tycker datejusten är liten är detta ett bra alternativ. Problemet är att hitta någon som har en för att testa den på armen innan köp.
Referens på klockan är 90800 och serienummer placerar den 1979-80.

WP_20141006_11_08_32_Smart 1.jpg

WP_20141006_11_14_06_Smart 2.jpg
 
Topp