• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust till tjej - vilken storlek?

Isodor

Audemars
Hej,

Funderar på eventuellt någon dag införskaffa en datejust till tjejen.

Vi har ju vanliga datejust på 36 mm som är avsedd för herrar enligt Rolex själva.

Sedan finns datejust-lady, då är vi nere på 26 mm.

Jag känner personligen att 26 mm känns lite väl mycket gammal tant/flygvärdinna (ursäkta fördomen) och det blir för litet för kännas schysst.

Vad tycker ni man borde satsa på?
Hon är 28 år gammal.

Tacksam för tips eller andra som varit i samma sits.
 

Bawkins

Cartier
Tycker du ska satsa på 36 mm, funkar riktigt bra på tjejer. Min tjej rockar en DJ på 36 mm riktigt bra.. :)
 

Ryttaren

Rolex
Tjejen har ganska smala handleder och föredrar 36mm. Hon har testat både en 26:a och en 31:a och det såg bara löjligt ut. Ska tilläggas att hon gillar "killigare" klockor och har en 39mm Longines HC till vardags.

Edit: 34mm skulle funka men varken hon eller jag tycker att mindre ser bra ut. Blir alldeles för tantigt.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
31 mm.
Min fru hade större klockor än mig och jag skulle leta en Rolex till henne. Ville helst ha en begagnad midsize med de var så svåra att hitta. Hittade en fin Lady på 26 mm som hon blev supernöjd med.
 

_jonte

Patek
31mm midsize är nog oftast bäst, men 34mm eller 36mm kan funka det med. Bara testa och se vad hon gillar. Jubilee upplevs som något nättare på handleden än oyster.
 

Apansson

Torpare
36. Damklockor blir ju också större, och det är mer accepterat med stor klocka som tjej nu. Den gör sig bäst i 36, kör på det tycker jag!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Min fru har en Rolex Date 34mm. Det är nog den optimala storleken på henne. Men beror ju på hennes stil i övrigt och hur stora handleder hon har m.m.
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Gav en 16014 (36mm) till frugan i 30årspresent(självklart årsklocka...). Tror hon snott någon av mina klockor 3 gånger senaste halvåret så hon är riktigt nöjd med den!

Bild en av dagarna då jag snodde den av henne...
IMG_20131217_113731_zps0ed36bda-1.jpg


IMG_8861_zps8e192220.jpg
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Min fru envisas med att "låna" min DayDate 36 mm, hon tycker att den storleken är betydligt roligare än hennes nuvarande DJ på 26 mm, tror att jag börjar förstå hennes signaler:) kör på 34 eller 36 mm, då är du hemma!

Här kommer fruns handled med stöldobjektet längst bort i bild:)
TMxB05U.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Beror på klädsel. Har kvinnan ifråga ofta kjol eller klänning. Så tycker jag att man skall gå på ett mindre och kvinnligare ur. Är det jeans och tjocktröja/kavaj så är 36-38 att föredra enligt mig.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Dottern går och glor på min DJ hela tiden och påstår "att den är perfekt i storlek". Bara för det fick hon min SMP, så jag får ha DJ i fred.
 

Jonaz

Rolex
Hustrun har en DJ 34mm som är skitsnygg på henne och trånar efter en sub så de riktigt mikroskopiska damuren kanske är på väg bort? ;)


iPhone | Tapatalk
 

JayJay

Rolex
Min fru är 33år och hon föredrar 31mm (efter ganska mycket provande i butik). Själv tycker jag också att det är den elegantaste storleken på en tjej, 36mm fungerar på rätt tjej men enligt mig inte på alla.
 
Topp