Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Datera en "Tärnan"?

Diskussion i 'Vintage' startad av JohanD, 21 juli 2015.

1. JohanD
    Trådstartare

JohanD Torpare

Hej!

Finns det något sätt att identifiera och datera en "Tärnan" vintage klocka, troligen från 60-talet? Har försökt hitta databas över serienummer på nätet, men utan resultat hittills.

Jag har köpt en "Tärnan" på Tradera och säljaren påstår att den är från 1962. Jag är nyfiken på hur han kan veta det. :)

Tack!

2. Sandkvist

Sandkvist Friends of KS

Förmodligen via ett serienummer på urverket, alternativ att hen köpte den ny själv eller vet vem som köpte den ny.

3. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Bilder ?

4. JohanD
    Trådstartare

JohanD Torpare

Hej Rogart!
    Det här är den enda bild jag har för tillfället. Har inte fått hem klockan ännu.

Bifogade filer:

5. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Svårt att säga? Det finns inga serienummer på nätet som talar om vilket årtal klockan är ifrån . Däremot kan man googla lite på verket som sitter i klockan . Det plus subsekund och Tärnan . Så kanske man kan ringa in på ett ungefär . Det tillverkades säkert ett otaligt antal Tärnan klockor . Mitt tips är ändå -60 talet eller tidigt -70 tal