• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datorer och relaterade problem

16610

Patek
2-Faktor
Här kan vi ställa div problem med datorer osv.

Har telia som internetleverantör. Byt hastighet på bredbandet. Funkar fin ner men får det inte att funka ner.

Har googlat och skickat mail till Telia utan svar eller hjälp. Provat olika kanaler på hemnätverket (enligt google) Kör trådlöst i hemnätverket. Några tips?
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Här kan vi ställa div problem med datorer osv.

Har telia som internetleverantör. Byt hastighet på bredbandet. Funkar fin ner men får det inte att funka ner.

Har googlat och skickat mail till Telia utan svar eller hjälp. Provat olika kanaler på hemnätverket (enligt google) Kör trådlöst i hemnätverket. Några tips?

Läs igenom det du skrivit och återkom med vad problemet är;)
 

16610

Patek
2-Faktor
Det jag menar var att det fungerar bra ner men inte upp. Loggar in på rautern och byte kanal. Tips enligt Google och Telia. Nu funkar inget:(
 

16610

Patek
2-Faktor
Återkom med vad du har för router och hastighet så blir det lättare att hjälpa dig. ;) Alt så kan du fabriksåterställa routern.

Technicolor router. 30 Mbit ner och upp till 12 Mbit upp. Testat att fabrikåterställa. Provat sladd. Startat om alla prylar Ink router.

När jag kör bredbandskollen säger den ca 27 ner och 0,5 upp. (Mbit)

Skicka mail till Telia igår och fråga men utan svar.
 

16610

Patek
2-Faktor
kör bredbandskollen på din telefon när du har den uppkopplad mot ditt trådlösa nät och se om du får samma resultat.

Gjorde det nu:( samma

image.jpg
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Skit i routern och koppla en nätverkskabel direkt i bredbandsuttaget (modem/kabeltv eller vad det nu är) och du får en rak lina in i datorn utan något "i vägen". Eller har routern inbyggt modem?
 

16610

Patek
2-Faktor
Skit i routern och koppla en nätverkskabel direkt i bredbandsuttaget (modem/kabeltv eller vad det nu är) och du får en rak lina in i datorn utan något "i vägen". Eller har routern inbyggt modem?

Modemet/router har inbyggt trådlöst (wi-fi) och testar köra vanlig cat 5 kabel men blir inte bättre:(
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Adsl och abonnerar på 30 ner och 12 upp..
Har samma tjänst som du. Vet att mitt strulade lite i början så jag ringde deras kundtjänst och de kunde felsöka modemet på distans och sim salabim så funkade det. Tyckte iof att routern inte var något vidare så jag bad dem brygga modemet så jag kunde köra på en egen trådlös router (apple).

edit: tänk på att 30/12 är vad du max kan få. I verkligheten brukar det vara lägre. Jag får 30/5
 

16610

Patek
2-Faktor
Har samma tjänst som du. Vet att mitt strulade lite i början så jag ringde deras kundtjänst och de kunde felsöka modemet på distans och sim salabim så funkade det. Tyckte iof att routern inte var något vidare så jag bad dem brygga modemet så jag kunde köra på en egen trådlös router (apple).

edit: tänk på att 30/12 är vad du max kan få. I verkligheten brukar det vara lägre. Jag får 30/5

Jag får ringa helt enkelt..
Jo men 27 ner är ju ok men 0,5 ner är lite snålt;)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Har problem med min burk.
När jag startar den ibland så startar den om, ibland upp till 5 ggr. Den kommer till boot menyn, piper till och börjar om igen.
Vissa dagar går den igång direkt.
I7, 16Gb i ram och ssd disk som primär.
Potent maskin som är ca ett år gammal.
Tips mottages gärna.
Orkar/vill inte lämna in den. :(
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Har problem med min burk.
När jag startar den ibland så startar den om, ibland upp till 5 ggr. Den kommer till boot menyn, piper till och börjar om igen.
Vissa dagar går den igång direkt.
I7, 16Gb i ram och ssd disk som primär.
Potent maskin som är ca ett år gammal.
Tips mottages gärna.
Orkar/vill inte lämna in den. :(

Hur många pip?
 
Topp