Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

datum ej centrerad??

Diskussion i 'Diskussion' startad av Salle, 10 april 2015.

1. Salle
    Trådstartare

Salle Bonde

köpte en begagnad klocka och nu när jag tittar på den så märker jag att datum siffror sitter inte exakt i mitten av rutan verkar som om den är lite mer i överkant. har jag sabbat nåt när man ställer in datum och tid och kan man göra nåt åt det utan att göra en service på klockan???

2. Taxman

Taxman Friends of KS

Tror det blir lite enklare för forumets expertis att bidra med sin kunskap om du bjussar på en bild. :)

3. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Bilder!
    Vad är det för verk?
    Slår det över exakt 00 eller börjar det ändra tid vid 22:30-00 tiden? Då kan det vara normalt.
    Har du öppnat klockan och ändrat något ?

4. Salle
    Trådstartare

Salle Bonde

Det är en breitling colt automat. Tror det är en eta 7750. Har aldrig öppnat eller rört nåt.

Här kommer en bild

Bifogade filer:

5. marw

marw Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Av de ca 30 klockor jag ägt allt från vintage till ny rolex så är det ganska få som placerar datum exakt i mitten av fönstret. Dock ska du ju kunna se hela siffrorna så att de inte ligger utanför fönstret. En bild vore nog bra. Som andra skrivit så varierar det ju mycket när datumet börjar och slutar ställa så titta på datumet imorgon FM då du kan vara säker på att det inte ställer om.

6. Salle
    Trådstartare

Salle Bonde

Har tittat på det under flera dagar inte bara ikväll. Har postat en bild högre upp.

7. JayLar

JayLar Borgare

Jag är petig med detaljer men det där var inget jag skulle bry mig om. Ser knappt något fel.

tissoter gillar detta.
  8. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Ser helt normalt ut tycker jag.

9. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Kollade just på min Omega smp och datumet inte heller centrerad. Du behöver nog inte oroa dig eftersom det verkar vara normalt.

Salle gillar detta.
  10. Taxman

Taxman Friends of KS

Håller med föregående talare, det där ser helt normalt ut! Fin klocka!

Salle gillar detta.
  11. egbert

egbert Friends of KS

Stör du dig på det så stör du dig på det. Ser inte normalt ut tycker jag, fast jag har ingen Breitling. Datumet ska väl vara centrerat på en kvalitetsklocka. Gå till AD och hör vad de tycker.

12. Salle
    Trådstartare

Salle Bonde

så mycket stör jag mig inte på det, tänkte mer på att jag inte har tagit sönder nåt första dagar jag lekte lite med klockan. :))
    nu känns det lite bättre.
    tack

tissoter gillar detta.
  13. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Det ser även ut att vara en skugga i överkant. Förstärker säkert intrycket på bilden.

Salle gillar detta.
  14. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det är väldigt vanligt på vissa urverk, men det ska ju vara inom rimliga gränser. Någon skrev att man bör kunna se hela siffrorna vilket låter som ett vettigt riktmärke. Bara att gilla läget.

Mårtenssons ur Brookfield