Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Datumfönster på SS Royal Steel Classic

Diskussion i 'Diskussion' startad av mouqvist, 28 februari 2016.

1. Hej
    Försöker ta reda på vilket artikelnummer som den Sjöö Sandström Royal Steel Classic som jag tänker köpa har.
    Kom på att vissa modeller har ett litet runt datumfönster, andra ett mer fyrkantigt ett. Är det olika åldrar på modellerna eller finns det två utföranden?

2. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

41mm modellen har runt datumfönster medan 37mm har kantigt! 41mm har även open case back (kommer inte på vad det heter på svenska), vilket inte 37mm har.

3. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

De äldre 41mm har väl inte glasbaksida?

4. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

Nä, det tror jag inte, men är osäker! Vet inte om ts avser köpa en ny eller begagnad SS. Är det en äldre så är jag dessutom osäker på hur datumfönstret förändrats.

Savagear114 gillar detta.
  5. Det ska vara en ny

6. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

Ja, då är det som sagt större modellen som har runt datumfönster, glasbaksida och liten röd topp på sekundvisare - inget av det har 37mm.

Savagear114 gillar detta.
  7. Tack för svaret!

8. Schmitza

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    37an finns väl inte just nu... ? dom ska ju byta urverk vilket är klart i 41an som har nya selita (?) verket plus glasbaksida... sen har dom gamla 37orn just nu som finns kvar hos handlare en solid´bakboett och ett eta verk i sig .....

9. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

37an tillverkas inte för tillfället, som jag förstått det så AD kan inte få tag i fler. Men den är på väg tillbaka! :)

10. Schmitza

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    Ja den är påväg men i somras sa ss att den skulle komma efter jul så den bör vara på g snart!?!

11. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

Man tycker ju det. Hört något om det blir en uppdatering av designen? Tycker absolut den ska efterliknas sin storebror.

12. Schmitza

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    Tycker att 41an är rent för stor !
    Men har försökt komma ikontakt med ss både här och skrivit på bland annat instagram och frågat när dom poatat bilder på royal steelen men fortfarande inget svar alls ....

13. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

Tycker jag med! 41mm blir alldeles för stort på mig.
    Hmm... Den som lever får se alltså :) Vore ju kul med en större förändring/nyhet, tycker jag!

14. Schmitza

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    Sen är ju priset enligt mig lite väl i överkant för ett vanligt selita verk!
    Men snygg är den!

15. djanbin

djanbin Bonde

Soprod A-10, inte selitta. If it matters :)

16. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    swedesoc gillar detta.
  17. Schmitza

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    Haha har inte sett det innan! Kul att dom tog sig tid att svara !

Denke gillar detta.
  18. Schmitza

Schmitza Borgare

Från:
    Malmö
    @Denke mannen som har koll på allt

Denke gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield