• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datumfönster på SS Royal Steel Classic

mouqvist

Rolex
Hej
Försöker ta reda på vilket artikelnummer som den Sjöö Sandström Royal Steel Classic som jag tänker köpa har.
Kom på att vissa modeller har ett litet runt datumfönster, andra ett mer fyrkantigt ett. Är det olika åldrar på modellerna eller finns det två utföranden?
 

agraw

Cartier
2-Faktor
41mm modellen har runt datumfönster medan 37mm har kantigt! 41mm har även open case back (kommer inte på vad det heter på svenska), vilket inte 37mm har.
 

Rulle

Audemars
37an finns väl inte just nu... ? dom ska ju byta urverk vilket är klart i 41an som har nya selita (?) verket plus glasbaksida... sen har dom gamla 37orn just nu som finns kvar hos handlare en solid´bakboett och ett eta verk i sig .....
 

agraw

Cartier
2-Faktor
37an finns väl inte just nu... ? dom ska ju byta urverk vilket är klart i 41an som har nya selita (?) verket plus glasbaksida... sen har dom gamla 37orn just nu som finns kvar hos handlare en solid´bakboett och ett eta verk i sig .....
37an tillverkas inte för tillfället, som jag förstått det så AD kan inte få tag i fler. Men den är på väg tillbaka! :)
 

Rulle

Audemars
Tycker att 41an är rent för stor !
Men har försökt komma ikontakt med ss både här och skrivit på bland annat instagram och frågat när dom poatat bilder på royal steelen men fortfarande inget svar alls ....
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Tycker att 41an är rent för stor !
Men har försökt komma ikontakt med ss både här och skrivit på bland annat instagram och frågat när dom poatat bilder på royal steelen men fortfarande inget svar alls ....
Tycker jag med! 41mm blir alldeles för stort på mig.
Hmm... Den som lever får se alltså :) Vore ju kul med en större förändring/nyhet, tycker jag!
 
Topp