• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

David Bowie

Måberg

Panerai
Blixt från klar himmel, speciellt med tanke på att sista skivan väl släpptes i fredags? Dessvärre har vi många legender som vi snart kommer få tacka av inom kort nu känns det som. Men ja, RIP David! :(
 

Icaras

Rolex
Blixt från klar himmel, speciellt med tanke på att sista skivan väl släpptes i fredags? Dessvärre har vi många legender som vi snart kommer få tacka av inom kort nu känns det som. Men ja, RIP David! :(
Jag är ganska säker på att släppet var planerat i mån av hälsan. Känns som att nya plattan är ett enda långt farväl (var kanske säker på att han inte skulle klara sig?) :(
 

Hubbatix

Cartier
20160111_200134-01-jpeg.244272
Lyssnade igenom Blackstar i fredags, diskuterade skivan med en polare över en whiskey och några öl i lördags. Då avfärdade jag den som väldigt mörk och aningens trist. Men som den verkliga magiker han var så tog han begreppet koncept till en helt ny nivå. Han visste helt enkelt. Han måste ha vetat. Legend. Odödlig.
 

Bilagor

  • 20160111_200134-01.jpeg
    20160111_200134-01.jpeg
    120.4 KB · Visningar: 191

Glusch

Cartier
Otroligt tråkigt att han lämnat oss. En av hans låtar på hans senaste album känns det ju nu sådär i efterhand nästan som att den förebådade detta på något sätt. Tänker på Lazarus, lyssna verkligen på texten och titta på videon... :(

 

Nic

Rolex
2-Faktor
Otroligt tråkigt att han lämnat oss. En av hans låtar på hans senaste album känns det ju nu sådär i efterhand nästan som att den förebådade detta på något sätt. Tänker på Lazarus, lyssna verkligen på texten och titta på videon... :(

Med tanke på att han kämpat mot cancer de senaste 18 månaderna tror jag inte direkt budskapet och meningen med låten är en slump faktiskt. Han var nog mycket väl medveten om åt vilket håll det var på väg någonstans. Inte mindre sorgligt för det naturligtvis.
 

Glusch

Cartier
Med tanke på att han kämpat mot cancer de senaste 18 månaderna tror jag inte direkt budskapet och meningen med låten är en slump faktiskt. Han var nog mycket väl medveten om åt vilket håll det var på väg någonstans. Inte mindre sorgligt för det naturligtvis.

Absolut nog inte en slump. Vet inte hur mycket ni hunnit lyssna på hans sista album, men flera av låtarna har ungefär samma tema. Han hade med största sannolikhet full koll på att hans tid höll på att ta slut.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Fick aldrig chansen att se honom live. Får leva på papps meriter som har krökat med fanskapet back in the days.
Här i London har varje tidning varit full med Bowie i flera dagar från att han dog.
 
Topp