Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Davosa till tjejen?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tommytvigg, 10 april 2013.

1. Tommytvigg
    Trådstartare

Tommytvigg Borgare

Från:
    Dalarna
    Hej panelen. Sambon fyller år i dag och såklart är jag sent ute med present. Var in till min lokala handlare i dag och han hade en Davosa jag tyckte var fin.
    Nån som vet hur kvaliteten är på dom?

Med vänlig hälsning Tommy

2. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Må det vara Tofts i Falun som är din lokale urmakare :).

Min erfarenhet av Davosa är att det håller helt ok kvalitet på sina komponenter (använder standard-eta/Valioux i det jag sett) och är klart jämförbara med Certina/Tissot/Hamilton etc. Har dock lite för många Rip-offs i sortimentet för att kännas helt bekvämt kan jag tycka. Har inte Tofts även Limes och lite Glycine?

3. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Davosa brukar vara ok kvalité med standard eta-verk i.
    Dock gör de väldigt många kopior av andra klockor och är ett lite smutsigt märke.

EDIT: Hahaha What he said ^^

4. Tommytvigg
    Trådstartare

Tommytvigg Borgare

Från:
    Dalarna
    Javisst är det Tofts :D Mycket trevlig urmakare.
    Jag slog till på en Davosa. Det fanns ingen glycin som passade till min sambo.
    Känns som det var ganska mycket för pengarna faktiskt. Men vi får väl se vad min sambo tycker, den kanske dyker upp på KS om en vecka :)

5. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Och då vet du att det är en Cartier som gäller :D

6. Tommytvigg
    Trådstartare

Tommytvigg Borgare

Från:
    Dalarna
    Självklart Aurum :D Den hade varit perfekt. Problemet var bara tiden att fixa länkbitar. Iofs hade jag kunnat göra det i efterhand.

7. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Hehe, inte riktigt seriös i detta fall men de tillverkar mycket fina dressur med katastrofalt dåligt andrahandsvärde.

8. ZQT

ZQT The Banker

Njae på Davosa alltså..

9. Rber

Rber Biskop

Bild? ;)

Mårtenssons ur Brookfield