• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day Date - Bästa Rolex har gjort?

Day Date - Bästa Rolex har gjort?

  • Ja

    Röster: 34 42.5%
  • Nej

    Röster: 46 57.5%

  • Totala väljare
    80

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
God afton KS
Efter ett gäng öl då min sambo har haft kalas, kommer jag fram till att, Day Date måste vara den fetaste, tyngsta och bästa klockan Rolex har gjort.

Klockan passar till allt!
Snygg design.
Funktionssäker.
Enkel.
Exklusiv.
Den har allt en klocka skall ha!

Eller?
Det enda minus är dykarur är coolare än DD.
Kanske 6538 är i samma klass men DD vinner pga dess elegans.
Vad tycker du? Vilken är Rolex bästa klocka?




 

jabla

Sarlacc
Klart DD är bäst. :)

WP_20140617_009.jpg
 

Brogren

Cartier
6263 Big Red är bättre i mina ögon men det är nog rätt personligt då fler garanterat säger DD/DJ.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
DD är fantastiska, men jag tycker inte att det är det bästa som Rolex gjort. Jag tycker Rolex har lyckats bäst med sina dykare... :)
 

R0B

Panerai
Jag gillar DD II och Sky Dweller. Tycker det blir lite för litet för mig med 36mm. Fast på en lite tunnare handled är det tjusigt.
Men jag håller med föregående talare om att dykmodellerna känns mer lyckade, funkar till allt.
 

Jibe

Cartier
Håller med, DD är perfekt, tycker dessutom storleken är perfekt. Creme de la creme av DDs? Stella-tavlorna som producerades i liten skala under 70-talet för marknaden i Mellanöstern.
Det blir inte mycket finare än så enligt mig
rpr_IMG_1775.jpg
 

Jibe

Cartier
Lite kuriosa, Stella tavlorna var inte speciellt populära under tiden de producerades, såldes dåligt. Rolex t o m förstörde en massa tavlor eftersom efterfrågan var relativt låg. Icke desto mindre, de har nästan dubblat/tripplat i värde de senaste åren pga den ökade uppmärksamhet samt att det inte producerades så många.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Jag har en DD 1803, head only och måste säga att det är riktigt mycket klocka för pengarna.
Bästa dem har gjort? Ingen aning, men mest klocka för pengarna? Solklart ja!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Riktigt snygg och trevlig klocka men inte det bästa från Rolex. Daytona eller 5512/5513 skulle jag sätta högre. Men har aldrig haft en DD så kanske skulle ändra mig om jag fick lite handledstid med en.
 
Topp