• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day Date - Bästa Rolex har gjort?

Day Date - Bästa Rolex har gjort?

  • Ja

    Röster: 34 42.5%
  • Nej

    Röster: 46 57.5%

  • Totala väljare
    80

_jonte

Patek
Håller nog Datejust & GMT Master högst som fulländade designklassiker. Strax där under Submariner och Day-Date.
Har lite svårt för presidentlänken, tycker den är tråkig. DD lyfter dock klart ett par snäpp på ett jubilee eller ett oyster.
 

Lage

Omega
DD är en helt fantastisk klocka och de kommer nog att vara den rolex som alltid går att få servad av rolex det är ju deras "Flagshipp"

Hur är det med de gamla referenserna? Det har väl periodvis varit lite svårt med reservdelar till äldre dj-referenser m.m.? Har den problematiken över huvud taget förekommit med någon dd-referens eller tror ni att rolex kommer att se till att reservdelar finns just eftersom det som Christian skriver historiskt är deras toppmodell?
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
SVARET ÄR GANSKA ENKELT! NEJ! Det är den inte, som redan nämnts i tråden så är det Rolex sportmodeller som är det bästa som gjorts, min personliga favorit är SUBMARINER av något slag.
Okej då, jag får komplettera med en riktigt bra Sub, typ 5512. :D
Det är alltid bra att ha en ursäkt att köpa nåt nytt!
 

poormans

Rolex
Hur är det med de gamla referenserna? Det har väl periodvis varit lite svårt med reservdelar till äldre dj-referenser m.m.? Har den problematiken över huvud taget förekommit med någon dd-referens eller tror ni att rolex kommer att se till att reservdelar finns just eftersom det som Christian skriver historiskt är deras toppmodell?


köpte just en engelsk dagskiva till en 1803 i vitguld, nga problem där frånsett leverans tiden

så delar finns än så länge, frågan är väl bara hur länge

cheers
christian
 

BadkarsPiraten

Vacheron
SVARET ÄR GANSKA ENKELT! NEJ! Det är den inte, som redan nämnts i tråden så är det Rolex sportmodeller som är det bästa som gjorts, min personliga favorit är SUBMARINER av något slag.

GMT ägare här.
Även om min GMT faktiskt fyller funktion för mig som reser mycket så klår det inte DD.
Men en helt klart subjektiv fråga.
Får bli en nästa år för mig. Ska köpa en Rålecks varje födelsedag!
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Day date slår det mesta med längder. Men jag dras nog mer åt sportmodellerna, men jag sneglar på DD. Måste ner till en AD och testa den innan jag blir en believer.
 

Apansson

Torpare
Day date slår det mesta med längder. Men jag dras nog mer åt sportmodellerna, men jag sneglar på DD. Måste ner till en AD och testa den innan jag blir en believer.
Det kan bli dyrt. Pröva en med is!
image.jpg

Dyrt att köpa nya, men jävligt kaxigt. Finns ju schyssta vintagepjäser ute för ganska bra pengar. Se dock upp om du prövar hos AD först, de nya har en lite annan tyngd än de äldre.
 
  • Like
Reactions: par

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Det kan bli dyrt. Pröva en med is!
image.jpg

Dyrt att köpa nya, men jävligt kaxigt. Finns ju schyssta vintagepjäser ute för ganska bra pengar. Se dock upp om du prövar hos AD först, de nya har en lite annan tyngd än de äldre.

Tack så mycket för infon! Får hänga med på nästa gtg i Sthlm och hoppas att någon vänlig själ har en dd.( som man kan prova) Men annars är det mest chrono24 och forumet jag kikar på. Har ju en vintage dj från 82 som bör vara snarlik en dd. Vill mest in där för dd och den nya gmt:n och sub c.
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Day-Date var en drömklocka tills jag hade en. Snygg var den men kändes alldeles för ömtålig. Då känns datejusten mer lyckad tycker jag.


Min gamla.
 
Topp